Ευρωπαική Ένωση: Παρατηρήσεις για τις αγορές μέσω εφαρμογών.

Ευρωπαική Ένωση: Παρατηρήσεις για τις αγορές μέσω εφαρμογών.

Πριν από μερικούς μήνες η Ευρωπαική Ένωση είχε κάνει γνωστό πως σκοπεύει να θέσει περιορισμούς στον τρόπο που λειτουργούν οι δωρεάν εφαρμογές με δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών μέσα από την ίδια  την εφαρμογή.

Το συγκεκριμένο “μοντέλο” προσφέρει εφαρμογές και κυρίως παιχνίδια για κινητά τηλέφωνα και Tablet που το “κατέβασμα” τους στη συγκευή του χρήστη είναι αρχικά δωρεάν, στη συνέχεια όμως μέσω της εφαρμογής είναι δυνατή η πραγματοποίηση αγορών για διάφορους λόγους. Πολλά παιχνίδια για παράδειγμα προσφέρουν γρηγορότερη “εξέλιξη” ή περισσότερες δυνατότητες στους χρήστες που επιθυμούν να τις αγοράσουν μέσα από το ίδιο το παιχνίδι ενώ σε κάποιες περιπτώσεις οι επί πληρωμή χρήστες έχουν πρόσβαση σε δυνατότητες που δεν είναι διαθέσιμες στη δωρεάν έκδοση.

Σε πολλές περιπτώσεις οι χρήστες “μπαίνουν” με αυτό τον τρόπο στον πειρασμό να εγκαταστήσουν την εφαρμογή η οποία πολλές φορές ειναι σχεδιασμένη αρκετα “ελκυστικά” ώστε να κάνει το χρήστη να θέλει στη συνέχεια να πληρώσει για να συνεχίσει να τη χρησιμοποιεί. Η σημαντική διαφορά είναι πως σε πολλές περιπτώσεις ο ίδιος χρήστης δεν θα είχε “κατεβάσει” ποτέ την εφαρμογή ή το παιχνίδι αν του είχε ζητηθεί εξ αρχής να πληρώσει για αυτό.

Φυσικά σε πολλές περιπτώσεις μετά την εγκατάσταση μια εφαρμογής αυτού του είδους στη συσκευή ενός χρήστη, οι αγορές αυτές πραγματοποιούνται εν αγνοία του από κάποιον άλλο, συνήθως το παιδί του που χωρίς να αντιλαμβάνεται τι κάνει εκείνη την ώρα, χρεώνει πολλές φορές υπέρογκα ποσά .

Η Ευρωπαική Ένωση τώρα αφού ολοκλήρωσε την έρευνα της πάνω στο θέμα, κάνει τις δικές της προτάσεις για το πως αυτές οι εφαρμογές πρέπει να προσφέρονται στον τελικό χρήστη. Αρχικά προτείνει να σταματήσουν αυτές να αναφέρονται σαν “Δωρέαν” στα καταστήματα εφαρμογών, ενώ θα πρέπει να ξεκαθαρίζουν καλύτερα στη συνέχεια ότι πρόκειται να γίνει κάποιου είδους χρέωση μέσω αυτών. Ταυτόχρονα προτείνει στους δημιουργούς εφαρμογών όπως είναι λογικό, να σταματήσουν να σχεδιάζουν εφαρμογές του είδους που να είναι “ελκυστικές” σε παιδιά. Τέλος προτείνει τη παροχή μέσα από την εφαρμογή υπηρεσίας εξυπηρέτησης των χρηστών ώστε αυτοί να μπορούν να επικοινωνήσουν με τους δημιουργούς της σε περίπτωση που δημιουργηθεί και πάλι κάποιο πρόβλημα.

Η Google τώρα φρόντισε ήδη να “συμμορφωθεί” με τις προτάσεις της Ευρωπαικής Ένωσης πριν αυτή αναγκαστεί να τις επιβάλει η ίδια. Η εταιρεία δεν κατατάσσει τις εφαρμογές με δυνατότητα αγορών μέσα από αυτές πλέον σαν “Δωρεάν” αλλά σαν επί πληρωμή. Ταυτόχρονα απαιτεί πλέον την εισαγωγή του κωδικού χρήστη σε κάθε αγορά μέσα από το Play Store ή και την ίδια την εφαρμογή ώστε να κάνει την πραγματοποίηση αγορών εν αγνοία του χρήστη ακόμα πιο δύσκολη. Προς το παρόν φυσικά, οι συγκεκριμένες αλλαγές ισχύουν μόνο για τους χρήστες εντός Ευρωπαικής Ένωσης χωρίς η εταιρεία να έχει κάνει γνωστό αν θα τις εφαρμόσει και στον υπόλοιπο κόσμο.

Η Apple από τη πλευρά της “υποσχέθηκε” πως θα κάνει και αυτή με τη σειρά της αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των εφαρμογών του είδους χωρίς όμως να ξεκαθαρίσει πότε θα γίνει αυτό. Η εταιρεία περιορίστηκε να αναφέρει πως το επερχόμενο iOS 8 προσφέρει τη δυνατότητα ενημέρωσης των γονιών στο κινητό τους όταν τα παιδιά τους πραγματοποιούν αγορές σε κάποια άλλη συσκευή που χρήσιμοποιεί το ίδιο Apple Account.

Όπως είναι φυσικό, η Ευρωπαική Ένωση δεν είναι ικανοποιημένη από την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου θέματος από την Apple, για τη μη άμεση αντιμετώπιση του θέματος. Ταυτόχρονα συγχαίρει τη Google για την άμεση αντίδραση της και θεωρεί πως ακολουθεί σωστή πολιτική στο συγκεκριμένο ζήτημα.

 

Γραψτε ενα σχολιο

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.