Αρχικη ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ Samsung Galaxy Note 9 Review : Η κορυφή είναι δύσκολη
galaxy note 9

Samsung Galaxy Note 9 Review : Η κορυφή είναι δύσκολη

απο Kostas Gliatiotis

Κάμερα.

Στον τομέα της κάμερας, το Note 9 αποτελεί κάτι το «παράξενο» για τη Samsung, αφού παρουσιάζει για πρώτη φορά μια δυνατότητα που δεν ταιριάζει απαραίτητα στον χαρακτήρα του. Πρόκειται φυσικά για την αυτόματη αναγνώριση του σκηνικού ή/και του αντικειμένου της φωτογραφίας, μια δυνατότητα που η Samsung σχετικά προσεκτικά δεν αναφέρει συχνά σαν «τεχνητή νοημοσύνη» για τους δικούς της λόγους.

Παρότι όπως θα δούμε, η πραγματική απόδοση σε σύγκριση με το Galaxy S9+ έχει κάποιες μικρές διαφορές, τεχνικά οι δύο κάμερες στο πίσω μέρος του Note 9 παραμένουν ακριβώς οι ίδιες. Η βασική από αυτές έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από τεχνικά χαρακτηριστικά, εκτός από την συνηθισμένη πλέον ανάλυση των «μόνο» 12 Mpixels. To μεταβαλλόμενο διάφραγμα ανάμεσα σε f/2.4 και f/1.5 υπάρχει  και εδώ κανονικά, ο αισθητήρας έχει μεγάλο φυσικό μέγεθος με 1.4μm για κάθε φωτοευαίσθητο στοιχείο, ενώ υπάρχει κανονικά OIS αλλά και τεχνολογία Dual Pixel. Η δεύτερη κάμερα δεν είναι φυσικά τόσο τεχνικά εξελιγμένη, αφού εκτός από την ίδια ανάλυση των 12 Mpixels, όλα τα άλλα χαρακτηριστικά της είναι διαφορετικά. Διαθέτει πιο «κλειστό» φακό με f/2.4 που όμως προσφέρει 2Χ οπτικό Zoom αφού βλέπει πιο κοντά στο αντικείμενο της φωτογραφίας, ενώ παρότι διατηρεί το OIS δεν έχει Dual Pixel τεχνολογία εστίασης. Με μικρότερο φυσικό μέγεθος έχει αναμενόμενα και διαφορετική χρωματική απόδοση στην πράξη.

Αφήνοντας όμως στην άκρη τα τεχνικά χαρακτηριστικά στα χαρτιά και περνώντας στην πράξη, θα ξεκινήσουμε από την αυτόματη αναγνώριση σκηνικού που και η Samsung πλέον σχεδόν «αναγκάστηκε» να προσθέσει τελευταία πρακτικά στις συσκευές της. Η λειτουργία της είναι πρακτικά ίδια με αυτή που μπορεί να βρει εδώ και καιρό κανείς σε όλες τις κορυφαίες συσκευές των ανταγωνιστών της εταιρείας. Στις περιπτώσεις που το σκηνικό ή/και το αντικείμενο αναγνωρίζονται από την εφαρμογή της κάμερας, τα χρώματα και η αντίθεση προσαρμόζονται ώστε η τελική φωτογραφία να το τονίζει περισσότερο.

Θεωρητικά το Note 9 αναγνωρίζει για παράδειγμα ένα ηλιοβασίλεμα και τονίζει το κίτρινο χρώμα, αναγνωρίζει τον ουρανό και τονίζει το μπλε χρώμα, και σε κάποιες περιπτώσεις αντικειμένων αυξάνει και την οξύτητα προκειμένου να εστιάσει περισσότερο σε αυτά. Οι παρεμβάσεις που κάνει η αυτόματη αναγνώριση σκηνικού είναι σημαντικά περιορισμένες σε ένταση, και σε σύγκριση με κάθε άλλη πρόταση του ανταγωνισμού παράγουν και τις λιγότερο τονισμένες και διαφορετικές φωτογραφίες.

Είναι πιθανότατα επιλογή της Samsung να μην προχωρήσει ακόμα περισσότερο στον τρόπο που λειτουργεί η δυνατότητα αυτή, είτε γιατί θεωρεί ότι είναι αρκετό το πως το κάνει ήδη το Note 9 είτε επειδή απλά δεν θέλει να μπει σε αυτή τη σύγκριση.

Άσχετα με το αν είναι ενεργή και αν χρησιμοποιείται η αυτόματη αναγνώριση σκηνικού, το Note 9 μπορεί να παράγει μερικές από τις καλύτερες ποιοτικά και τεχνικά φωτογραφίες που μπορεί να βρει κανείς σε Smartphone, τουλάχιστον με τους περιορισμούς που έχει η κάμερα του σε ανάλυση και δυνατότητες.

Η λεπτομέρεια που περιέχουν είναι κορυφαία για την ανάλυση των 12 Mpixels, το χρωματικό εύρος που μπορεί να δει η κάμερα αλλά και να καταγράψει το Hardware είναι κοντά στο μέγιστο δυνατό για ένα Smartphone. Η λειτουργία του HDR είναι και εδώ λίγο συντηρητική στην αυτόματη λειτουργία του, και περισσότερο αποδοτική όταν ο χρήστης το έχει χειροκίνητα ενεργό. Η εναλλαγή όμως μεταξύ τους έχει γίνει πιο πολύπλοκη από ότι θα έπρεπε αφού η Samsung το έχει «θάψει» στο ξεχωριστό μενού με τις ρυθμίσεις της κάμερας.

Η δεύτερη κάμερα με τον τηλεφακό για το 2Χ οπτικό ζουμ επιλεγεται χειροκίνητα από τον ιδιοκτήτη του Note 9 από την εφαρμογή της κάμερας. Η χρήση της όμως έχει πολύ συγκεκριμένους και όχι απαραίτητα ασήμαντους περιορισμούς όπως άλλωστε και σε σχεδόν κάθε άλλη συσκευή που χρησιμοποιεί παρόμοιο setup. Αρχικά ο διαφορετικός αισθητήρας παράγει ελάχιστα διαφορετικές φωτογραφίες χρωματικά, που ξεχωρίζουν ότι έχουν βγει με την δεύτερη αυτή κάμερα. Η λεπτομέρεια τους  είναι επίσης μειωμένη, κάτι που αρχικά δεν μοιάζει «λογικό» με δεδομένη την ίδια ονομαστική ανάλυση.

Όμως ο μεγαλύτερος περιορισμός είναι καλά κρυμμένος, και επιλέγεται αυτόματα από το Note 9 χωρίς μάλιστα να ενημερώνεται ο χρήστης τού. Από ένα επίπεδο φωτισμού και κάτω, το Smartphone αυτόματα επιλέγει να μην χρησιμοποιήσει την δεύτερη κάμερα του όταν το επιλέγει ο χρήστης του, και αντίθετα να «ζουμάρει» ψηφιακά χρησιμοποιώντας την βασική κάμερα του. Προφανώς και αυτό είναι σχεδόν «αναγκαστικό» αφού το f/2.4 διάφραγμα θα παράγει πιο σκοτεινές φωτογραφίες, όμως το ψηφιακό ζουμ από την πλευρά του έχει άμεση επίπτωση στη λεπτομέρεια της φωτογραφίας ειδικά όταν ο φωτισμός είναι ιδιαίτερα χαμηλός.

Για την ταυτόχρονη χρήση των δύο καμερών, η Samsung ονομάζει Live Focus την λήψη φωτογραφιών με θολό φόντο. Σε αυτό το Mode φωτογράφισης, η δεύτερη κάμερα με το 2Χ οπτικό ζουμ εστιάζει στο αντικείμενο ή πρόσωπο στο κέντρο της φωτογραφίας και η βασική αναλαμβάνει να υπολογίσει το βάθος πεδίου προκειμένου να θολώσει τεχνητά η εφαρμογή την τελική φωτογραφία. Η χρήση όμως μιας κάμερας με 2Χ οπτικό ζουμ έχει συγκεκριμένους περιορισμούς στο Mode αυτό, που δεν έχουν συσκευές του ανταγωνισμού, αλλά και κάποιες φθηνότερες της ίδιας της Samsung.

Ο χρήστης του Note 9 πρέπει να απομακρυνθεί αρκετά από το αντικείμενο του προκειμένου αυτό να είναι σε λογική απόσταση, ενώ και η εφαρμογή της κάμερας προτείνει το 1.5 μέτρο σαν την ιδανική απόσταση. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι το f/2.4 διάφραγμα της κάμερας, που περιορίζει το φως που μπορεί αυτή να δει. Το αποτέλεσμα είναι οι φωτογραφίες να είναι πιο σκοτεινές από το ιδανικό όταν δεν βγαίνουν σε άριστες συνθήκες φωτισμού, ενώ σε εσωτερικούς χώρους είναι συχνό φαινόμενο η εφαρμογή της κάμερας να αρνείται να ενεργοποιήσει το Live focus επειδή θεωρεί ότι είναι σκοτεινό το πλάνο.

Για την φωτογράφιση σε χαμηλό φωτισμό, η βασική κάμερα του Note 9 εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες που έχει διαθέσιμες. Το f/1.5 διάφραγμα του φακού είναι το πιο «φωτεινό» που υπάρχει μέχρι στιγμής σε Smartphone, και σε συνδυασμό με το μεγάλο φυσικό μέγεθος του αισθητήρα παράγουν πολύ καλά αποτελέσματα.

Το ισχυρό Hardware της συσκευής επιτρέπει την διαδοχική λήψη τεσσάρων φωτογραφιών όταν ο φωτισμός πέσει κάτω από ένα επίπεδο, και η τελική φωτογραφία αποτελεί ουσιαστικά το «μέσο όρο» αυτών σε λεπτομέρεια και χρώμα. Η λήψη τους γίνεται σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, ειδικά με δεδομένο το ότι πραγματοποιείται αυτόματα αυτή η διαδικασία.

Η εγραφή Video είναι ένα από τα «δυνατά» σημεία του Galaxy Note 9 αφού προσφέρει εντυπωσιακά πολλές δυνατότητες και επιλογές. Η μέγιστη ανάλυση είναι φυσικά το 4k, όμως είναι δυνατή η εγγραφή και με 60 καρέ το δευτερόλεπτο για πιο «ομαλή» κίνηση. Η ίδια επιλογή των 60 fps υπάρχει και για εγγραφή σε 1080p, ενώ όπως και όλες οι τελευταίες συσκευές της εταιρείας, προσφέρει επιλογή ανάμεσα στο κλασικό H264 ή το πιο «αποδοτικό» H265 codec για την κωδικοποίηση, σε όλες τις διαθέσιμες αναλύσεις.

Η χρήση του έχει σαν αποτέλεσμα αρχεία με μικρότερο συνολικό μέγεθος, όμως ακόμα και σήμερα η συμβατότητα του είναι σχετικά περιορισμένη σε παλαιότερους υπολογιστές αλλά και πολλές Social media εφαρμογές. Το Youtube πάντως τα υποστηρίζει κανονικά, όπως και κάθε υπολογιστής με τα Windows 10 της Microsoft.

https://www.youtube.com/watch?v=JkgQwJsNQlg

Η εγγραφή σε πολύ αργή κίνηση που και η Samsung ξεκίνησε να προσφέρει με τα δύο galaxy S9 υπάρχει και εδώ, και θεωρητικά είναι βελτιωμένη σε συγκεκριμένους τομείς. Πλέον υπάρχει η δυνατότητα επιλογής της ποιότητας των αρχείων που έχει άμεση επίπτωση και στη διάρκεια τους. Η εγγραφή γίνεται πάντα σε 720p, όμως η «καλή» ποιότητα επιτρέπει εγγραφή για 0,2 δευτερόλεπτα ενώ η «βασική» διπλασιάζει τον χρόνο σε 0,4 δευτερόλεπτα. Παρότι η διαφορά φαίνεται (και είναι) μικρή, κάνει πιο εύκολο να πετύχει κάποιος ακριβώς αυτό που θέλει να τραβήξει σε αργή κίνηση αφού αυξάνει σημαντικά τον διαθέσιμο χρόνο.

https://youtu.be/p4qTScPe_Ow

Η ποιότητα των αρχείων είναι έτσι και αλλιώς «μέτρια» αφού η χαμηλή ανάλυση και η γρήγορη κίνηση δεν επιτρέπει κάτι περισσότερο. Στην πράξη τα αρχεία σε «βασική» ποιότητα δεν έχουν κάποια διαφορά, και είναι η πιο χρήσιμη επιλογή.

Nεα και αρθρα που σε ενδιαφερουν

Γραψτε ενα σχολιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Στο In2mobile xρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την πιο σχετική εμπειρία, απομνημονεύοντας τις προτιμήσεις και τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις σας. Κάνοντας κλικ στο κουμπί «Αποδοχή», συμφωνείτε στη χρήση ΟΛΩΝ των cookies. Αποδοχή Διαβάσε περισσότερα

Verified by MonsterInsights