Η Apple είναι γνωστό πως δίνει ιδιαίτερη σημασία στον τρόπο που είναι σχεδιασμένη η εμφάνιση, η διάταξη και ο τρόπος λειτουργίας των καταστημάτων που διατηρεί η ίδια για την πώληση των προιόντων της. Όπως είναι φυσικό λοιπόν η εταιρεία είχε ζητήσει από την Ευρωπαική Ένωση να μπορεί να “πατεντάρει” το σχεδιασμό και την εμφάνιση των καταστημάτων της ώστε αυτός να μην μπορεί να αντιγραφεί από ανταγωνιστικές εταιρείες.
Πριν λίγο καιρό ένα Γερμανικό δικαστήριο είχε αποφασίσει πως η Apple δεν έχει αυτό το δικαίωμα δημιουργώντας “πρόβλημα” στην εταιρεία και τα καταστήματα της που λειτουργούν στην Ευρώπη.
Σήμερα όμως το Ευρωπαικό Δικαστήριο δικαίωσε την εταιρεία κρίνοντας πως ο σχεδιασμός και η εμφάνιση τους αποτελούν σημαντικό (αν όχι το σημαντικότερο….) στοιχείο που βοηθά στη λειτουργία τους και την επιτυχημένη προώθηση των προιόντων της. Η απόφαση αναφέρει πως “οι γραμμές, το στύλ και τα χρώματα των καταστημάτων της Apple ξεχωρίζουν σημαντικα από τον ανταγωνισμό, κάτι απαραίτητο για τη δυνατότητα αίτησης “πατέντας” για το σχεδιασμό τους”
Παρόλα αυτά η εταιρεία είναι πιθανόν σύντομα να αναθεωρήσει σε μικρό η μεγάλο βαθμό την εμφάνιση των καταστημάτων της μετά τη πρόσληψη της Angela Ahrendts,πρώην διευθύνων σύμβούλου της Burberry, σαν επικεφαλή των Retail καταστημάτων της εταιρείας.