Αρχικη ΕΛΛΑΔΑ Η αντικειμενικότητα και το πρόβλημα με τη Samsung

Η αντικειμενικότητα και το πρόβλημα με τη Samsung

απο Kostas Gliatiotis

Στον χώρο της ενημέρωσης / δημοσιογραφίας γενικότερα, πιο ειδικά σε αυτόν της τεχνολογίας και ακόμα πιο συγκεκριμένα σε αυτό της δοκιμής και αξιολόγησης προϊόντων υπάρχει δυστυχώς μια αλήθεια. Για να μπορεί να δοκιμάσει, αξιολογήσει, κρίνει κάποιος ένα προϊόν πρέπει να το έχει διαθέσιμο για ένα χρονικό διάστημα που είναι αρκετό για να γίνουν όλα αυτά σωστά.

Όταν το προϊόν αυτό είναι είτε Smartphone, είτε οτιδήποτε άλλο, το κόστος πολλές φορές είναι απαγορευτικό για να έχει κάποιος την δυνατότητα να τα αγοράζει, με δεδομένο και το πλήθος διαφορετικών προϊόντων που γίνονται διαθέσιμα σε βάθος χρόνου.

Μια ακόμα όμως πραγματικότητα σε αυτόν τον χώρο, είναι ότι και οι ίδιες οι εταιρείες που κατασκευάζουν τα προϊόντα αυτά τεχνολογίας (και όχι μόνο προφανώς), έχουν όφελος από την δημοσιότητα που μπορεί να δημιουργηθεί για τα πλεονεκτήματα τους, πάντα γνωρίζοντας ότι η δημοσιότητα αυτή θα αναφέρει και τυχόν αρνητικά.

Σε Ελληνικό και παγκόσμιο επίπεδο λοιπόν, υπάρχει μια “ισορροπία” που σε μεγάλο βαθμό δίνει λύση σε αυτό, οταν τουλάχιστον λειτουργεί σωστά. Η εταιρεία διαθέτει το προϊόν της για δοκιμή, για ένα χρονικό διάστημα που θα επιτρέψει τη σωστή δοκιμή του, και ο δημοσιογράφος / reviewer μπορεί να ολοκληρώσει την δική του δουλειά και να την δημοσιεύσει με τον τρόπο και στο μέσο που έχει επιλέξει. Μπορεί ταυτόχρονα να δημιουργήσει περιεχόμενο σε διαφορετικές πλατφόρμες ταυτόχρονα, σε κείμενο και βίντεο.

Η ισορροπία αυτή όμως μπορεί εύκολα να διαταραχθεί και από τις δύο πλευρές και δυστυχώς για αρκετούς διαφορετικούς λόγους. Η εταιρεία έχει πάντα την δυνατότητα να επιλέξει σε ποιους θα κάνει διαθέσιμα τα προϊόντα της, είτε λόγω περιορισμένης διαθεσιμότητας είτε επειδή προτιμά τις πιο “φιλικές” δημοσιεύσεις. Ο δημιουργός του περιεχομένου από την πλευρά του, ακόμα και όταν θέλει να αναφέρει, σχολιάσει ή κρίνει αρνητικά κάτι έχει πάντα πολλές επιλογές στο πως θα το κάνει αυτό. Αν το κάνει με τρόπο που δεν … αρέσει σε μια εταιρεία, αυτή πάντα διατηρεί το δικαίωμα να μην θέλει να συνεργαστεί μαζί του.

Τι γίνεται όμως, όταν οι αρνητικές αναφορές βασίζονται στην πραγματικότητα, είναι αντικειμενικές και όχι υποκειμενικές, αλλά μια εταιρεία αποφασίσει ότι η αναφορά τους την ενοχλεί? Αυτό ακριβώς είναι το ερώτημα για το οποίο δυστυχώς δεν υπάρχει και πιθανότατα δεν θα υπάρξει απάντηση ποτέ από την πλευρά της Ελληνικής Samsung και της διάθεσης κάποιου smartphone της σειράς Galaxy S25 για δοκιμή.

Φυσικά, υπάρχει πάντα η επιλογή που ανέφερα, για οποιαδήποτε εταιρεία, να μην θέλει να διαθέσει ένα προϊόν για δοκιμή όταν γνωρίζει ότι θα αναφερθούν και κάποια μειονεκτήματα ή αδυναμίες που έχει αυτό το προϊόν. Το ερώτημα και εδώ πάλι όμως είναι διαφορετικό και αρκετά πιο σοβαρό. Όταν οι αδυναμίες και τα μειονεκτήματα αυτά υπάρχουν, είναι σωστό οποιοδήποτε μέσο να μην τα αναφέρει, προκειμένου να μην “κινδυνεύει” στο μέλλον να αρνηθεί μια εταιρεία να του διαθέσει για δοκιμή κάποιο προϊόν της;

Τον τελευταίο χρόνο λοιπόν, και ίσως ακόμα περισσότερο, στο in2mobile.gr, το κανάλι στο youtube, το instagram, tiktok και μέχρι την πλατφόρμα με βίντεο του… Skroutz έχουν αναφερθεί για προϊόντα της Samsung πολλές φορές αρνητικά που παρόλα αυτά αποτελούν πραγματικότητα. Παραδείγματα για αυτό υπάρχουν πολλά, και γενικά αλλά και συγκεκριμένα. Ακολουθεί μια μεγάλη, όχι όμως εξαντλητική λίστα.

  1. Τα περισσότερα Smartphones της Samsung, το καθένα για την κατηγορία τιμής που ανήκει, έρχεται με μικρότερο διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο από τον ανταγωνισμό του.
  2. Για το σύνολο των αντικειμενικά τεχνικών δυνατοτήτων και χαρακτηριστικών τους, είναι ακριβότερα από τις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού τους και πάλι.
  3. Έχοντας διαφορετική σημασία για τον καθένα, προσφέρουν σημαντικά πιο αργή φόρτιση.

Πιο συγκεκριμένα, και με αναφορά μόνο στο πρόσφατο παρελθόν, έχει ασκηθεί κριτική και πάλι για αντικειμενικά μειονεκτήματα που δεν επιδέχονται υποκειμενικής ερμηνείας, με μια παρόμοια λίστα και εδώ.

  1. Το Galaxy Z Fold 6 έχει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά μια μικρότερη σε χωρητικότητα μπαταρία από το “συνηθισμένο” στο είδος του, η οποία διατηρεί για τέσσερα χρόνια και πάλι ακριβώς την ίδι αυτή χωρητικότητα.
  2. Φορτίζει με έναν αργό ρυθμό και αυτό, πάντα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του και για την κατηγορία τιμής που ανήκει.
  3. Το Galaxy Z Flip 6 είχε σαν ουσιαστική αλλαγή την βασική του κάμερα, και τον επεξεργαστή στο εσωτερικό του. Η πρώτη αλλαγή ήταν περιορισμός στο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό του, και η δεύτερη “υποχρεωτική”.
  4. Το Galaxy S24 FE, στην επίσημη τιμή πώλησης στη χώρα μας, είχε για μια ακόμα φορά μικρότερο διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο, τις τρεις ίδιες κάμερες με τα δύο προηγούμενα μοντέλα χωρίς ουσιαστική βελτίωση στην απόδοση τους. Μικρότερη μπαταρία και πάλι από τον ανταγωνισμό του στην ίδια κατηγορία τιμής, και μια όχι τεχνικά αντίστοιχη οθόνη.

Αντίστοιχα παραδείγματα και αναφορές αυτού του είδους μπορεί να βρει κανείς σε άρθρα, αναλυτικά reviews και βίντεο για προϊόντα της Samsung και όχι μόνο, πάντα σε περιεχόμενο που αναφέρει, περιγράφει και τονίζει τα θετικά όταν και όπου αυτά υπάρχουν.

Όμως με την επίσημη ανακοίνωση της σειράς των Galaxy S25 από την Samsung, η συνεργασία με το in2mobile.gr φαίνεται πως έχει σταματήσει πλέον, και χώρις αυτό να έχει ιδιαίτερη σημασία, χωρίς κάποια επίσημη ενημέρωση για αυτό από τα Ελληνικά γραφεία της εταιρείας. Με την Samsung να είναι αυτή που μας έδωσε σαν σύνολο στον τεχνολογικό χώρο, την πρόσβαση στις συσκευές προσωρινά και για μικρό διάστημα, για την μεταφορά μιας αντίστοιχα πρώτης εικόνας για αυτά, η αναφορά παρόμοιων μειονεκτημάτων εκεί που υπάρχουν προφανώς αυτή τη φορά δεν ήταν “αποδεκτή”.

Συγκεκριμένα για μια ακόμα φορά, έγιναν οι εξής αναφορές.

Για το Galaxy S25 Ultra

  1. Έχει την ίδια βασική κάμερα των 200mp με τα δύο αμέσως προηγούμενα μοντέλα της σειράς. Η αναφορά έγινε με αντίστοιχη αναφορά μιας… επιφύλαξης για τυχόν διαφορά στις φωτογραφίες που μπορεί να βγάλει, όταν θα υπήρχε χρόνος για αναλυτική δοκιμή του.
  2. Η μπαταρία διατηρεί την ίδια χωρητικότητα, σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός εκμεταλλεύεται μια διαφορά σε υλικά κατασκευής μπαταριών αυτού του είδους, που προσφέρουν στις ίδιες συνολικές διαστάσεις της μπαταρίας αυτής μεγαλύτερη χωρητικότητα.
  3. Η φόρτιση παρέμεινε για μια ακόμα φορά στα 45W, με αναγνώριση όμως ότι οι κατόχοι smartphones της Samsung υπάρχει η πιθανότητα να το έχουν αποδεχθεί ήδη αυτό.
  4. Για μια ακόμα φορά, ότι τα 256GB διαθέσιμου αποθηκευτικού χώρου στην βασική έκδοση του Galaxy S25 ultra είναι λιγότερα από ότι προσφέρει ο ανταγωνισμός του.

Για τα Galaxy S25 και Galaxy S25 Plus έγιναν επίσης οι ακόλουθες αναφορές.

  1. Οι τρεις κάμερες είναι για μια ακόμα φορά οι ίδιες με τα τρία προηγούμενα μοντέλα αντίστοιχα.
  2. Η οθόνη έχει παραμείνει ακριβώς η ίδια, με αναφορά προφανώς ότι παραμένει μια τεχνικά απόλυτα ικανή οθόνη.
  3. Η μπαταρία τους έχει και εδώ την ίδια χωρητικότητα με τα προηγούμενα μοντέλα της σειράς.
  4. Η βασική έκδοση του απλού Galaxy S25 παρότι έχει πλέον και αυτή 12GB διαθέσιμης μνήμης RAM, έχει 128GB αποθηκευτικού χώρου.

Όλα αυτά, είχαν σαν αποτέλεσμα μερικές ημέρες αργότερα και δυστυχώς χωρίς κάποια επίσημη ενημέρωση, να βρεθεί το in2mobile.gr εκτός της “λίστας” αυτών στους οποίους το Ελληνικό γραφείο της Samsung θα παραχωρήσει κάποιο μοντέλο της σειράς Galaxy S25 για την πιο αναλυτική δοκιμή του. Η παραχώρηση αυτή, που πάντα γίνεται προσωρινά σε όλους, έχει ήδη ξεκινήσει για τα τεχνολογικά μέσα, στα οποία η εταιρεία θέλει με τα δικά της κριτήρία να διαθέσει.

Όπως είναι λοιπόν λογικό, δημιουργείται η  εξής απορία : Πρέπει ένα μέσο, όταν δημιουργεί περιεχόμενο σε οποιαδήποτε μορφή, να “προσέχει” όχι πως, αλλά σε τι θα αναφερθεί και αν πρέπει να αναφέρει και αρνητικά όταν και εκεί που αυτά υπάρχουν; Πρέπει να …ανησυχεί ότι αν το κάνει, αντιμετωπίζει την πιθανότητα να μην έχει επίσημη πρόσβαση στα προϊόντα μιας εταιρείας για να ολοκληρώσει την δοκιμή του;

Αντίστοιχα όμως δημιουργεί ερωτήματα και για κάθε εταιρεία. Πρέπει αυτή να επικοινωνήσει τυχόν διαφωνία σε κάτι από αυτά που έχουν αναφερθεί στο παρελθόν; Είτε για την ορθότητα τους, είτε φυσικά για τον τρόπο που έγινε η αναφορά αυτή; Πρέπει να δείξει τυχόν ενόχληση της με την επαγγελματική σοβαρότητα, και με έναν τρόπο που θα δείξει ότι είναι ανοιχτή στην κριτική, παρουσιάζοντας πάντα ελεύθερα και την δική της πλευρά;

Από ότι φαίνεται δυστυχώς, στην περίπτωση της Ελληνικής Samsung αυτό δεν ισχύει. Η εταιρεία φυσικά διατηρεί πάντα το δικαίωμα να επιλέξει η ίδια σε ποιους θα κάνει διαθέσιμο οποιοδήποτε προϊόν της για την δοκιμή του. Το τελευταίο ερώτημα όμως είναι γιατί την συγκεκριμένη χρονική στιγμή; Με την αναφορά τυχόν μειονεκτημάτων από την πλευρά του in2mobile.gr να είναι ακριβώς η ίδια εκεί που υπάρχουν, στην συχνότητα αλλά και με το ίδιο ύφος εδώ και αρκετά χρόνια, σε προϊόντα που η Ελληνική Samsung έκανε διαθέσιμα για την δοκιμή τους, και γνώριζε για την αναφορά αυτή.

Τι ήταν αυτό που άλλαξε με την ανακοίνωση της σειράς των Galaxy S25, και κυρίως τι ήταν αυτό που έκανε την Ελληνική Samsung να ακολουθήσει την συγκεκριμένη πολιτική απέναντι στο in2mobile.gr;

Nεα και αρθρα που σε ενδιαφερουν

Γραψτε ενα σχολιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Στο In2mobile xρησιμοποιούμε cookies για να σας παρέχουμε την πιο σχετική εμπειρία, απομνημονεύοντας τις προτιμήσεις και τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις σας. Κάνοντας κλικ στο κουμπί «Αποδοχή», συμφωνείτε στη χρήση ΟΛΩΝ των cookies. Αποδοχή Διαβάσε περισσότερα

Verified by MonsterInsights