Η Cosmos Sport Α.Ε., μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων επώνυμων αθλητικών ειδών με 320 εργαζόμενους, 25 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα, τέσσερα ηλεκτρονικά καταστήματα και συνολικά 80.000 επισκέπτες την ημέρα, υιοθέτησε τις cloud λύσεις της Microsoft. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου και να βελτιστοποιήσει τα πληροφοριακά της συστήματα, υιοθέτησε το Microsoft Azure, προκειμένου να εξυπηρετήσει την περαιτέρω ανάπτυξή της. Επιπλέον, αξιοποίησε υπηρεσίες όπως Office 365 και Enterprise Mobility Suite (EMS), οι οποίες τη βοήθησαν να εφαρμόσει με ασφάλεια σύγχρονες πρακτικές συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων, όπως απομακρυσμένη πρόσβαση, μειώνοντας τα έξοδα μετακίνησης προσωπικού, παρουσιάζοντας εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης και διπλασιάζοντας τις πωλήσεις της.
Πριν την υιοθέτηση του Microsoft Azure, η Cosmos Sport Α.Ε. αντιμετώπιζε διάφορες προκλήσεις. Πιο συγκεκριμένα, η λειτουργία του πρώτου ηλεκτρονικού καταστήματος, βασιζόταν σε on premises υποδομές, οι οποίες αδυνατούσαν να καλύψουν τη διαρκώς μεταβαλλόμενη κίνηση επισκεπτών. Προκειμένου να εξασφαλίσει την ομαλή εξυπηρέτηση της, ολοένα αυξανόμενης, ροής πελατών και να αξιοποιήσει στο έπακρο τις ευκαιρίες ανάπτυξης στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, η εταιρεία αποφάσισε να μεταφέρει τις τεχνολογικές υποδομές της στο cloud. Όπως δήλωσε ο Μιχάλης Τσικνάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Cosmos Sport Α.Ε., «Αυτή τη στιγμή, μπορούμε να φιλοξενήσουμε ακόμη και 60.000 μοναδικούς επισκέπτες στα ηλεκτρονικά μας καταστήματα και τα πάντα να λειτουργούν άψογα».
Επίσης, πέρα από την ανάπτυξη των δικτυακών πωλήσεων, η Cosmos Sport είχε αποφασίσει να ακολουθήσει μια νέα εμπορική πολιτική, που περιλάμβανε και τη γεωγραφική επέκτασή της σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Προκειμένου να το πετύχει αυτό, ήταν απαραίτητη η υιοθέτηση σύγχρονων και ευέλικτων ψηφιακών δομών. Οι υπηρεσίες Microsoft Cloud, και συγκεκριμένα το Microsoft Azure και το Office 365, προσέφεραν στη εταιρεία τις βάσεις για αυτοματοποίηση των λειτουργιών της, κάνοντας προσιτές τις δυνατότητες υποδομών μεγάλων επιχειρήσεων. Επιπλέον, αξιοποιώντας το Microsoft Intune μέσα από το EMS, πέτυχε την ασφαλή και απομακρυσμένη διαχείριση των συστημάτων στα φυσικά καταστήματα, ώστε να μπορεί να προλαμβάνει και να επιλύει άμεσα, από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, προβλήματα σε οποιοδήποτε σημείο πώλησης. Τέλος, επέλεξε τη μετάβαση στο ERP της Microsoft, Microsoft Dynamics NAV, αυξάνοντας έτσι την αποδοτικότητα της επιχείρησης.
Για την υλοποίηση του έργου, η Cosmos Sport εμπιστεύθηκε την εταιρεία πληροφορικής Netmechanics ΕΠΕ, που ειδικεύεται στην υλοποίηση cloud λύσεων και στην κατασκευή e-shops. Όπως δήλωσε ο Γιώργος Μαραβέλιας, R&D Technical Director της Netmechanics, «Στη Netmechanics σχεδιάζουμε και υλοποιούμε με επιτυχία συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου αξιοποιώντας 100% τη υποδομή cloud Azure με την εγγύηση της Microsoft. Έχοντας σύμμαχο στο cloud, το Microsoft Azure, παρέχουμε καινοτόμες δυνατότητες επεξεργασίας, για να μπορούν οι πελάτες μας να διαχειρίζονται τεράστιους όγκους δεδομένων πελατών και παραγγελιών και την ασφάλεια των δεδομένων τους, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο μοναδικές εμπειρίες αγορών στους καταναλωτές. Η Cosmos Sport Α.Ε. απέκτησε μέσω των εργαλείων της Microsoft, High Availability για 100% uptime, Autoscale για άμεση ανταπόκριση σε μέρες ή ώρες υψηλού φόρτου επισκεψιμότητας, ενώ τα Business Intelligence εργαλεία συνείσφεραν στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. Επιπλέον, το marketing automation συνέβαλλε στην προσωποποίηση περιεχομένου»
Όπως δήλωσε ο Μιχάλης Τσικνάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Cosmos Sport Α.Ε., «Οι λύσεις cloud της Microsoft που υλοποιήσαμε έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, ώστε να γίνει εφικτή η ταχεία ανάπτυξη της εταιρείας.».
Ο Θάνος Λούτσος, Εμπορικός Διευθυντής της Microsoft Ελλάδος, Κύπρου & Μάλτας δήλωσε: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρεία, όπως είναι η Cosmos Sport, αποφάσισε να εμπιστευτεί τις λύσεις cloud της Microsoft, και συγκεκριμένα το Azure, το Office 365 και το EMS. Οι λύσεις αυτές συνέβαλλαν στο γεγονός ότι η εταιρεία, την τελευταία τριετία, έχει διπλασιάσει τις πωλήσεις της, την κερδοφορία της, αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολεί, αποτελώντας απόδειξη ότι οι cloud λύσεις μας μπορούν να υποστηρίξουν τις απαιτήσεις κάθε σύγχρονης επιχείρησης.»
Λίγο περισσότερο από μια 10ετία σε επίσημα service, έχοντας επισκευάσει μερικές… χιλιάδες τηλέφωνα, από την εποχή που δεν ήταν ακόμα “smartphones”. Βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον στη δοκιμή τους, την δημιουργία αναλυτικών reviews και video για κάθε ένα από αυτά! Gaming και οδήγηση οι αγάπες μου εκτός του χώρου της τεχνολογίας