Έναν “έξυπνο” και σχετικά αυτοματοποιημένο τρόπο εφάρμοσε το Facebook προκειμένου να… εκπαιδεύσει καλύτερα ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης σχεδιασμένο να αναγνωρίζει τα αντίκειμενα και τα πρόσωπα σε μια φωτογραφία.
Όπως εξήγησε αναλυτικά το Facebook, δοκίμασε μια διαφορετική προσέγγιση, με το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης να έχει πρόσβαση σε περίπου 3.5 δισεκατομμύρια φωτογραφίες που είναι διαθέσιμες δημόσια από τους χρήστες μέσω Instagram. Οι φωτογραφίες αυτές χρησιμοποιήθηκαν σε συνδυασμό με τα Hashatgs που είχαν από τους χρήστες τους, τα οποία ήταν συνολικά 17.000 περίπου. Ο σκοπός ήταν το πρόγραμμα να μπορεί να αναγνωρίσει φωτογραφίες που περιγράφονται σε ένα από αυτά τα Hashtags και στην συνέχεια να βρει και άλλες παρόμοιες μέσα από τον όγκο αυτών των 3.5 δισεκατομμυρίων φωτογραφιών.
Πιθανότατα το Facebook περίορισε την πρόσβαση στα δεδομένα που αναγνωρίζουν σε ποιον ανήκει κάθε φωτογραφία, αν και τυπικά, ακόμα και με την νεότερη Ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει δικαίωμα να το κάνει έτσι και αλλιώς αρκεί πλεόν ο χρήστης να έχει δώσει ρητά τη συγκατάθεση του σε κάτι τέτοιο.
Το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύσσει το Facebook με αυτόν τον τρόπο, πέτυχε στην συνέχεια ένα μέσο όρο 85,4% πετυχημένης αναγνώρισης στο ImageNet, ένα Benchmark που χρησιμοποιείται για την δοκιμή ανάλογων προγραμμάτων, το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας μέχρι σήμερα.
Λίγο περισσότερο από μια 10ετία σε επίσημα service, έχοντας επισκευάσει μερικές… χιλιάδες τηλέφωνα, από την εποχή που δεν ήταν ακόμα “smartphones”. Βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον στη δοκιμή τους, την δημιουργία αναλυτικών reviews και video για κάθε ένα από αυτά! Gaming και οδήγηση οι αγάπες μου εκτός του χώρου της τεχνολογίας