Με τη μουσική βιομηχανία να συνεχίζει να αναζητά νέους τρόπους να διατηρήσει τα έσοδα που είχε πριν σχεδόν μια δεκαετία, πριν την εξάπλωση της πειρατείας, φαίνεται ότι αυτός της “δωρεάν” η με συνδρομή ακρόασης μέσω streaming δεν είναι η λύση που περίμεναν.
Το Spotify στην παρουσίαση των οικονομικών του αποτελεσμάτων, παρουσίασε μερικά νούμερα που σίγουρα δεν αντικατοπτρίζουν την εμπορική επιτυχία που έχει η υπηρεσία και την αποδοχή της από τον κόσμο, δείχνουν όμως με τον καλύτερο τρόπο ότι αυτός δεν είναι διατεθειμένος πλέον να πληρώνει όπως παλιά για την μουσική του.
Από τα 36 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες του Spotify, μόνο τα 8 εκατομμύρια πληρώνουν μηνιαία συνδρομή ώστε να χρησιμοποιούν με μεγαλύτερη “ελευθερία” τις υπηρεσίες του. Συνολικά, το Spotify “έβγαλε” 1 δισεκατομμύριο δολαρια για το 2013 από τα οποία το 80% περίπου δόθηκε στη συνέχεια στις δισκογραφικές εταιρείες και τους ανεξάρτητους τραγουδιστές, με αποτέλεσμα μαζί με τα λειτουργικά του έξοδα τελικά να εμφανίσει ζημιές της τάξης των 80 εκατομμυρίων δολαρίων. Από αυτό το ποσό, περίπου 897 εκατομμύρια δολάρια προήλθαν από τους επί πληρωμή χρήστες του Spotify και μόνο τα 90 εκατομμύρια ήταν έσοδα από τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στους δωρεάν χρήστες της υπηρεσίας.
Οι αριθμοί δείχνουν συνολικά, πως με τις τωρινές του χρεώσεις το Spotify δεν μπορεί να λειτουργήσει με κέρδη, ενώ ταυτόχρονα με το μόλις ένα τέταρτο του συνόλου των χρηστών να πληρώνει συνδρομή, φαίνεται ότι και οι χρεώσεις αυτές δεν είναι αρκετά ελκυστικές για να “πείσουν” και τους υπόλοιπους χρήστες της υπηρεσίας να πληρώσουν. Ταυτόχρονα τα έσοδα από τους δωρεάν χρήστες του Spotfy είναι σημαντικά μικρότερα παρά το ότι αποτελούν την πλειοψηφία με αποτέλεσμα οι δισκογραφικές εταιρείες να μην είναι από τη πλευρά τους ευχαριστημένες. Φυσικά, η δική τους ιδέα μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν να χρεώνουν για τη μουσική που δημιουργούν οι καλλιτέχνες, και μάλιστα αρκετά χρήματα σε πολλές περιπτώσεις, ένα μοντέλο λειτουργίας που πριν μερικά χρόνια οδήγησε πολλές από αυτές στα όρια της χρεοκοπίας.
Το σίγουρο είναι πως με τον ανταγωνισμό του Spotify να αυξάνεται και την ίδια τη Google να σχεδιάζει να προσφέρει κάποια στιγμή στο μέλλον συνδρομητική χρήση του Youtube με πιθανότατα επιπλέον δυνατότητες για τους επι πληρωμή χρήστες, θα πρέπει και το Spotify αλλά και οι δισκογραφικές εταιρείες να αναζητήσουν σύντομα μια νέα πολιτική αλλά κατά πάσα πιθανότητα να μειώσουν σημαντικά και τις προσδοκίες τους για το τι έσοδα θα έχουν από εδώ και πέρα.
Λίγο περισσότερο από μια 10ετία σε επίσημα service, έχοντας επισκευάσει μερικές… χιλιάδες τηλέφωνα, από την εποχή που δεν ήταν ακόμα “smartphones”. Βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον στη δοκιμή τους, την δημιουργία αναλυτικών reviews και video για κάθε ένα από αυτά! Gaming και οδήγηση οι αγάπες μου εκτός του χώρου της τεχνολογίας