Αρχικη ΕΛΛΑΔΑ Mi Electric Scooter: Η τεχνολογία στην «έξυπνη» μετακίνηση

Mi Electric Scooter: Η τεχνολογία στην «έξυπνη» μετακίνηση

απο john leondaris

Όλο και μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας τείνει να γίνει «κινητό», κάτι που και εμείς οι ίδιοι το επιδιώκουμε σε μεγάλο βαθμό.

Αυτό που ήταν στη ζωή μας από τη αρχή «κινητό» είναι φυσικά η… μετακίνηση. Μία μετακίνηση που στα μεγάλα αστικά κέντρα γίνεται όλο και πιο δύσκολη και χρονοβόρα, με αποτέλεσμα πολλοί να αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης για να αποφεύγουν τόσο την κίνηση, όσο και το όποιο κόστος της.

Όσοι δεν είναι τόσο τυχεροί για να μένουν κοντά σε σταθμό μετρό, είχαν εναλλακτικές το μηχανάκι και το ποδήλατο. Σε αυτές, εδώ και 2 σχεδόν χρόνια έχει προστεθεί και το ηλεκτρικό scooter, που τραβάει την προσοχή όλο και περισσότερων πολιτών.

Ένα ιδιαίτερα δημοφιλές ηλεκτρικό scooter στην Ελλάδα (και όχι μόνο) είναι το Mi Electric Scooter της Xiaomi, η οποία στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την Infoquest, και το οποίο δοκιμάσαμε στην πράξη.

Μην περιμένετε να διαβάσετε τεχνικές αναλύσεις, καθώς θα επικεντρωθούμε στο πιο «πρακτικό» μέρος που έχει να κάνει με τη συνολική εμπειρία χρήσης που είχαμε σε πραγματικές καθημερινές συνθήκες, διότι αυτό είναι και το κυρίως ζητούμενο από έναν υποψήφιο χρήστη.

 

Το «λάθος» της προέκτασης βαλβίδας

Το scooter το παραλάβαμε από την Infoquest «ανοιχτό», και μαζί παραλάβαμε και το φορτιστή του. Αργότερα διαπιστώσαμε ότι κάναμε το λάθος να μη ζητήσουμε τη σχετική προέκταση για το φούσκωμα των ελαστικών (και η οποία περιλαμβάνεται στη συσκευασία).

Αυτό ήταν ένα… μεγάλο λάθος μας, καθώς ο μπροστινός τροχός μπορεί να φουσκώσει ΜΟΝΟΝ με τη βοήθεια της συγκεκριμένης προέκτασης, αφού δεν προεξέχει αρκετά για να χρησιμοποιηθεί η άκρη μίας κανονικής τρόμπας αυτοκινήτου, διότι το χώρο «γεμίζει» ο κινητήρας που είναι «ενσωματωμένος» στη μπροστινή ζάντα.

Μπορείτε φυσικά να βρείτε τη συγκεκριμένη προέκταση είτε με παραγγελία στην Infoquest, είτε από κάποιο βουλκανιζατέρ (ίσως είστε τυχεροί και με κάποιο μεγάλο κατάστημα ποδηλάτων), θα πρέπει όμως να την έχετε μαζί σας κάθε φορά που θα θελήσετε να φουσκώσετε τα λάστιχα του scooter (50 «και κάτι» PSI σε κάθε τροχό) όπου και αν το κάνετε αυτό, διότι η οδική συμπεριφορά του scooter έχει άμεση σχέση με τη σωστή πίεση των ελαστικών, καθώς οι τροχοί του είναι πολύ μικρότεροι από αυτούς ενός ποδηλάτου, με συνέπεια να «μεταφέρουν» πολύ πιο έντονα τις ανωμαλίες του δρόμου.

 

Κλειδιά Allen στα «απαραίτητα»

Η επόμενη κίνηση που κάναμε ήταν να προμηθευτούμε ένα σετ κλειδιών Allen, καθώς σχεδόν όλες οι βίδες που υπάρχουν επάνω στο scooter έχουν κεφαλή Allen. Και επειδή πρόκειται για ένα όχημα που υφίσταται καταπονήσεις λόγω της κίνησής του και του βάρους που καλείται να μεταφέρει, κάποιες από τις βίδες αυτές θα χαλαρώνουν ελαφρώς με τον καιρό, οπότε θα χρειαστεί να τις σφίγγετε, για να μειώσετε και τα «κράκα κρούκα» κατά την κίνηση, και κυρίως κατά τη «συνάντηση» με ανωμαλίες και λακκούβες του δρόμου.

Δεν πρόκειται για κάτι δύσκολο να το κάνει κανείς, αρκεί να μην το… παρακάνετε, ειδικά στη βίδα που σφίγγει το μοχλό κλειδώματος του τιμονιού, εκτός και αν δε σας ενδιαφέρει να διπλώνετε το τιμόνι (κάτι που δεν πιστεύουμε, αφού το δίπλωμα του τιμονιού είναι που εξασφαλίζει τη φορητότητα του scooter). Μην περιμένετε φυσικά πλήρη εξάλειψη των θορύβων σε ανωμαλίες και λακκούβες, κάτι που δε θα μπορούσε να συμβεί έτσι και αλλιώς από τη στιγμή που έχουμε να κάνουμε με ένα πτυσσόμενο όχημα. Μπορείτε φυσικά να βρείτε στο διαδίκτυο λαστιχένιες φλάντζες (σε πολύ χαμηλές τιμές) για κάθε σημείο του scooter, που υπόσχονται πως θα εξαλείψουν όλους τους ενοχλητικούς θορύβους.

Επίσης, κατά τη μεταφορά του, όταν είναι στην αναδίπλωση, καλό θα είναι να το μεταφέρετε «ξαπλωμένο» από τη δεξιά πλευρά καθώς η διάταξη των καλωδίων ενέχει τον κίνδυνο να «τσακίσετε» κάποια από αυτά εάν το «ξαπλώσετε» από την αριστερή.

 

Πλήρης φόρτιση, update και ρύθμιση με το Xiaomi Home

Η τρίτη κίνηση ήταν να φορτίσουμε πλήρως το scooter, αν και η μπαταρία του έδειχνε φορτισμένη σε μεγάλο βαθμό. Το επίπεδο φόρτισης φαίνεται με 2 τρόπους: είτε με τον αριθμό των αναμμένων LED στην οθόνη του scooter (4 συνολικά LED που σταδιακά αναβοσβήνουν ή σβήνουν τελείως, ανάλογα με το φορτίο της μπαταρίας), είτε (σε ποσοστό επί τοις εκατό) από τη σχετική εφαρμογή Xiaomi Home που μπορείτε να την κατεβάσετε στο κινητό σας από το Google Play ή το Apple Store. Με την ίδια εφαρμογή μπορείτε να ελέγχετε και το firmware του scooter, και να το κάνετε update κάθε φορά που θα κυκλοφορεί καινούριο. Συνήθως μετά την αγορά, και αφού συνδέσετε την εφαρμογή με το scooter μέσω bluetooth, θα διαπιστώσετε ότι υπάρχει νεώτερη έκδοση την οποία θα πρέπει να εγκαταστήσετε.

Η υποδοχή για το φορτιστή δυστυχώς δεν είναι και στο πιο «βολικό» σημείο, βρίσκεται κάτω και πλάγια από το «δάπεδο» στο οποίο πατά ο χρήστης, όπου είναι και η θήκη των μπαταριών λιθίου, με αποτέλεσμα να χρειάζεται… τεμενάς για να συνδεθεί το βύσμα φόρτισης.

Η λαστιχένια τάπα που καλύπτει την υποδοχή θέλει λίγο προσοχή για να μπει μετά σωστά στη θέση της (κάτι που μάλλον είναι αναμενόμενο ώστε να σφίξει σωστά και να μην ξεκουμπώσει με τους κραδασμούς κατά την κίνηση). Θα πρέπει επίσης να προσέχετε να μην τεντώνετε πολύ τον ελαστικό σύνδεσμο της συγκεκριμένης τάπας από το «σώμα» του scooter, καθώς δε φαίνεται πολύ δύσκολο να κοπεί, και άμα κοπεί μπορεί να χάσετε την τάπα.

Ο φορτιστής είναι ιδιαίτερα ελαφρύς, αν και λίγο ογκώδης, και το ενδεικτικό LED που ενσωματώνει γίνεται κόκκινο μόλις συνδεθεί στο scooter, και παραμένει κόκκινο όσο είναι συνδεμένος με αυτό. Μπορείτε να ελέγξετε εάν η φόρτιση έχει ολοκληρωθεί είτε παρατηρώντας τα 4 LED της οθόνης του scooter (εάν και τα 4 είναι αναμμένα σταθερά σημαίνει πως η φόρτιση έχει ολοκληρωθεί) είτε μέσα από την εφαρμογή Mi Home της εταιρείας. Θα θέλαμε ωστόσο το LED του φορτιστή να αλλάζει χρώμα όταν η φόρτιση ολοκληρώνεται, ώστε να μη χρειάζεται να έχουμε «αναμμένο» το scooter για να βλέπουμε το επίπεδο φόρτισης.

 

Βασικές λειτουργίες και πρώτη χρήση

Το Mi electric scooter διαθέτει 2 mode λειτουργίας: Ένα για «πλήρη» λειτουργία με όλη τη δύναμη που είναι διαθέσιμη από τον κινητήρα, και ένα με «μειωμένη» δύναμη και επιδόσεις, και με πολύ πιο «ομαλές» αντιδράσεις όταν πατάτε ή αφήνετε το γκάζι.

Το δεύτερο mode συνίσταται ιδιαίτερα για όσους κάνουν την πρώτη τους επαφή με ένα ηλεκτρικό scooter, και για όσους τα έχουν δοκιμάσει αλλά δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με αυτά, και θα συνιστούσαμε με να το ακολουθήσετε πριν πάτε στην «πλήρη» λειτουργία.

Το ίδιο ισχύει και για την περιοχή όπου θα το «μάθετε». Καλό θα είναι να είναι ένα επίπεδο μέρος όπου να μην περνάνε άλλα οχήματα (πχ μία πλατεία) ώστε να έχετε την άνεση να εξοικειωθείτε χωρίς το φόβο άλλων οχημάτων.

Η κίνηση με το scooter γίνεται αφού ΠΡΩΤΑ το θέσετε εσείς σε κίνηση με ώθηση με το ένα πόδι, έχοντας το άλλο επάνω στο scooter. Έτσι γίνεται η εκκίνηση σε όλα τα ηλεκτρικά scooter, άσχετα με τον κατασκευαστή τους. Στη συνέχεια πατάτε προς τα «κάτω» τον περιστροφικό διακόπτη του γκαζιού (όχι όμως πολύ απότομα διότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν άμεση απόκριση που μπορεί να σας «ξαφνιάσει») και… κινείστε.

Όταν θα «ξεφύγετε» από την «ασφάλεια» του «ελεγχόμενου» χώρου, θα διαπιστώσετε ότι δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο να κρατήσετε ένα σταθερό γκάζι την ώρα που το scooter περνάει επάνω από ανωμαλίες και λακκούβες του δρόμου, διότι τα «χοροπηδήματα» που μεταδίδονται στο τιμόνι δυσκολεύουν τον αντίχειρα που πιέζει το γκάζι να μείνει σταθερός σε μία θέση.

Αυτό «λύνεται» σε σημαντικό βαθμό εάν «περάσετε» επάνω στο διακόπτη του γκαζιού και το δείκτη του χεριού που χειρίζεται το γκάζι. Οι αριστερόχειρες ίσως δυσκολευτούν λίγο παραπάνω, καθώς ο διακόπτης είναι τοποθετημένος στο δεξί μπράτσο του τιμονιού και δεν υπάρχει δυνατότητα μετακίνησής του.

Θα σας βοηθήσει επίσης ιδιαίτερα και η λειτουργία… «cruise control» που διαθέτει το scooter, και η οποία ενεργοποιείται μέσα από την εφαρμογή. Όταν την ενεργοποιήσετε, κατά την κίνηση και αφού το scooter «διαπιστώσει» ότι έχετε κρατήσει σταθερό το γκάζι για τουλάχιστον 4 δευτερόλεπτα (κάτι που σημαίνει πως ο δρόμος σας επιτρέπει να κρατήσετε σταθερό γκάζι) κάνει έναν παρατεταμένο ήχο για 2 δευτερόλεπτα που σημαίνει ότι μπορείτε να αφήσετε εντελώς το γκάζι και το scooter να συνεχίσει να κινείται με την ίδια ταχύτητα. Στην πράξη αυτό είναι ιδιαίτερα βολικό και ξεκούραστο. Το «cruise control» απενεργοποιείται είτε εάν πατήσετε εκ νέου το γκάζι, είτε το φρένο. Μία πολύ χρήσιμη λειτουργία που εκτιμήσαμε και αξιοποιήσαμε ιδιαίτερα.

Η ρύθμιση του δισκόφρενου (εάν χρειάζεται, στην περίπτωση που διαπιστώσετε ότι δε «σφίγγει» επαρκώς ακόμα και αν πατήσετε «τέρμα» τη μανέτα) είναι εύκολη, εάν ωστόσο σας φαίνεται δύσκολο καλό θα είναι να απευθυνθείτε σε κάποιο κατάστημα ποδηλάτων, ή συνεργείο δίτροχων.

Να σημειώσουμε ότι ΔΕΝ πρέπει ΣΕ ΚΑΜΙΑ περίπτωση να δοκιμάσετε να χρησιμοποιήσετε το πίσω φτερό ως «φρένο» (κάτι που χρησιμοποιείται σε πολλά άλλα ηλεκτρικά scooters, αλλά και απλά πατίνια), και γενικά ΔΕΝ πρέπει να ασκείτε την οποιαδήποτε πίεση στο πίσω φτερό.

Το φρενάρισμα του Mi electric scooter γίνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από τη μανέτα του φρένου, ενώ το scooter διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα φρεναρίσματος που όχι μόνο ενεργοποιεί ως «φρένο» και τον κινητήρα στη μπροστινή ρόδα, εάν κρίνει ότι το πίσω δισκόφρενο δεν αρκεί, αλλά επιπλέον διαθέτει και σύστημα αντιμπλοκαρίσματος eABS (που προσομοιάζει αυτό των αυτοκινήτων), με αποτέλεσμα ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό φρενάρισμα στις περισσότερες περιπτώσεις.

 

Στο δρόμο

Η ποιότητα κύλισης του scooter είναι πολύ καλή, εάν λάβει κανείς υπόψη τη διάμετρο των 8,5 ιντσών των ελαστικών, αφού όσο πιο μεγάλη είναι η διάμετρος του ελαστικού τόσο περισσότερο «φιλτράρονται» οι ανωμαλίες του δρόμου. Η διάμετρος των τροχών του συγκεκριμένου scooter συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες της κατηγορίας του, και το θετικό αποτέλεσμα φαίνεται και στο δρόμο.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το συγκεκριμένο scooter διαθέτει και «αερανάρτηση», χωρίς ωστόσο να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες.

Στην πράξη, με ταχύτητες 15 – 20 χλμ/ώρα το scooter απορροφά ιδιαίτερα αποτελεσματικά τις «μικρές» ανωμαλίες (όπως, για παράδειγμα, τα «κενά» ανάμεσα στις πλάκες του πεζοδρομίου), όπως επίσης και τις μικρές εγκάρσιες ανωμαλίες της ασφάλτου. Καλά τα πάει και στις διαμήκεις ανωμαλίες, εκεί ωστόσο χρειάζεται περισσότερη προσοχή καθώς μπορεί να επηρεάσουν την πορεία του από ένα σημείο και έπειτα.

Σε μεγαλύτερες ανωμαλίες η «αντίδραση» είναι πιο έντονη, όπως είναι φυσικό. Παρόλα αυτά, εφόσον έχετε σφίξει επαρκώς (όχι υπερβολικά) τις βίδες με τα σχετικά κλειδιά Allen, δε θα ακούσετε πολλούς τριγμούς και «διαμαρτυρίες» από το scooter.

Αυτό φυσικά δε σημαίνει και ότι θα πρέπει να το παρακάνετε. Εάν μπορείτε να αποφύγετε, με ασφάλεια για εσάς, μία λακκούβα ή μία ανωμαλία, καλό θα είναι να το κάνετε. Όχι μόνο για την ακεραιότητα του scooter, αλλά και για μικρότερη καταπόνηση του δικού σας μυοσκελετικού συστήματος. Η Xiaomi άλλωστε αναφέρει στις οδηγίες να μην υπερβαίνετε τα 15-20 χλμ/ώρα σε «τραχύ» δρόμο, και να αποφεύγετε τις λακκούβες με βάθος άνω των 2 εκατοστών.

Καθώς ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στον μπροστινό τροχό, και με δεδομένο ότι το κέντρο βάρους του scooter (με τον αναβάτη επάνω του) είναι εκ των πραγμάτων ψηλά, θα πρέπει να ακολουθείτε συγκεκριμένη πρακτική κατά την οδήγηση: όταν επιταχύνετε καλό θα είναι να σκύβετε ελαφρώς μπροστά, ώστε με τη μετακίνηση του κέντρου βάρους εμπρός να δώσετε τη μέγιστη πρόσφυση στον μπροστινό τροχό που έχει την ευθύνη της κίνησης.

Το αντίθετο θα πρέπει να κάνετε κατά το φρενάρισμα, ώστε να δώσετε περισσότερη πρόσφυση στον πίσω τροχό τον οποίο φρενάρει το δισκόφρενο (που είναι το κύριο φρένο) αλλά και για να αποφύγετε τη μετακίνηση του βάρους εμπρός, λόγω της αδράνειας, που μπορεί να αποσταθεροποιήσει το πίσω μέρος (και, κατ’ επέκταση, την ισορροπία) του scooter.

Ο χειρισμός του γκαζιού θα πρέπει να γίνεται με «μέτρο» τόσο κατά την επιτάχυνση, όσο και κατά την επιβράδυνση, καθώς οι ηλεκτρικοί κινητήρες επειδή αποδίδουν από την αρχή τη μέγιστη ροπή τους, έχουν την τάση να «αντιδρούν» πολύ πιο άμεσα κατά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε απότομη μετατόπιση του κέντρου βάρους εάν το «παρακάνετε» όταν πατάτε ή αφήνετε απότομα το γκάζι.

Εδώ θα σας βοηθήσει η εφαρμογή Xiaomi Home της εταιρείας, καθώς, αφού συνδεθείτε μέσω bluetooth με το scooter από το κινητό σας, μπορείτε να ρυθμίσετε τη δύναμη με την οποία θα «φρενάρει» ο κινητήρας όταν αφήνετε το γκάζι. Υπάρχουν 3 επίπεδα, οπότε διαλέγετε αυτό που σας βολεύει, με βάση και το μορφολογία των δρόμων που κινείστε. Εάν, για παράδειγμα, κινείστε σε δρόμους με μεγάλη κλίση και έχετε αρκετές κατηφόρες, τότε η ρύθμιση για ισχυρό φρενάρισμα θα σας βοηθήσει να κρατήσετε στην κατηφόρα μία ασφαλή ταχύτητα χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιείτε συνέχεια το φρένο.

Εκτός όμως από τα παραπάνω, η δύναμη φρεναρίσματος του κινητήρα έχει και άλλη μία χρησιμότητα, αυτή της… φόρτισης της μπαταρίας, καθώς όταν φρενάρει ο κινητήρας λειτουργεί ως «δυναμό» και η ενέργεια που παράγει αποθηκεύεται στις μπαταρίες, όπως ακριβώς λειτουργεί και το σύστημα KERS στα μονοθέσια της F1!

Όσο πιο ισχυρό το φρενάρισμα του κινητήρα (με τη σχετική ρύθμιση στην εφαρμογή) τόσο περισσότερη ενέργεια παράγεται και αποθηκεύεται στις μπαταρίες. Αντίθετα, εάν κινείστε σε περισσότερο επίπεδες περιοχές πιθανότατα θα σας βολέψει περισσότερο κάποια ρύθμιση με λιγότερο φρενάρισμα του κινητήρα, αφού έτσι θα αποφεύγετε το απότομο σταμάτημα του scooter όταν αφήνετε το γκάζι. Πρόκειται για χαρακτηριστικά που μάλλον δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο scooter αυτής της κατηγορίας τιμής.

 

Αυτονομία

Η αυτονομία του scooter μπορεί να φτάσει, σύμφωνα με την εταιρεία, μέχρι και τα 30 χιλιόμετρα, αλλά αυτό είναι όπως οι εργοστασιακές μετρήσεις των καταναλώσεων στα αυτοκίνητα: είναι ουσιαστικά αδύνατο να τις πετύχεις.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η εταιρεία, τα 30 χιλιόμετρα με μία φόρτιση επιτυγχάνονται σε επίπεδο οδόστρωμα, χωρίς δυνατούς ανέμους, σε θερμοκρασία 25 βαθμών, με βάρος αναβάτη στα 75 κιλά, με το mode «οικονομικής» λειτουργίας (αυτή που λέγαμε ότι είναι καλύτερη για αρχάριους) και με σταθερή ταχύτητα 15 χλμ / ώρα. Αντιλαμβάνεστε ότι είναι πρακτικά αδύνατο να πετύχετε το σύνολο των παραπάνω διότι βρισκόμαστε στην Ελλάδα και όχι στην… Ολλανδία.

Επιπλέον, όπως συμβαίνει και με την κίνηση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η κατανάλωση ενέργειας επηρεάζεται τόσο από την κλίση και την κατάσταση του δρόμου, όσο και από τις αυξομοιώσεις της ταχύτητας, το βάρος του αναβάτη, την εξωτερική θερμοκρασία και τους τυχόν ανέμους που, στη συγκεκριμένη περίπτωση, επηρεάζουν εκ των πραγμάτων αρκετά τόσο την ταχύτητα και την πορεία του scooter, όσο και την κατανάλωσή του.

Στην πράξη, επιδιώξαμε να δοκιμάσουμε την αυτονομία υπό τις πλέον ακραίες συνθήκες που μπορούσαμε να «βρούμε», και μας τις πρόσφερε ο καλοκαιρινός καύσωνας του Αυγούστου, και οι… ανηφοριές του Χολαργού και της Βούλας όπου το δοκιμάσαμε.

Αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως με βάρος αναβάτη στα 70 κιλά (η αφεντιά μας), με θερμοκρασίες που άγγιζαν τους 40 βαθμούς και σε δρόμους με πολλά σταμάτα – ξεκίνα και με ιδιαίτερα έντονες ανηφόρες (ίσως και με κλίση πάνω από 14% που οι προδιαγραφές αναφέρουν ως μέγιστη) το scooter μας «έβγαλε» πάνω από 10 χιλιόμετρα αφού προηγουμένως το είχαμε φορτίσει πλήρως (και οι τέσσερις κουκκίδες στο panel αναμμένες). Μιλάμε όμως για ακραίες συνθήκες, στις οποίες είναι λογικό οι μπαταρίες να καταπονούνται υπέρμετρα, και τις οποίες μάλλον δε θα συναντήσετε συχνά.

Σε πιο «φυσιολογικές» συνθήκες το scooter θα βγάλει πάνω από 15 χιλιόμετρα, ενδεχομένως και πάνω από 20 εάν είστε μέχρι 70 κιλά, είστε «φειδωλοί» με το γκάζι και δεν έχετε πολλές ανηφοριές και πολλά «σταμάτα – ξεκίνα». Θα πρέπει να σημειώσουμε εδώ ότι οι επιδόσεις και η «ανταπόκριση» του scooter μειώνονται όταν η μπαταρία πέσει κάτω από το 50% (δύο από τα τέσσερα λαμπάκια αναμμένα, και κάτω) κάτι που μάλλον γίνεται για την αύξηση της αυτονομίας και ενδεχομένως και για την προστασία του κινητήρα. Δυστυχώς αυτό είναι κάτι που δε μπορεί να αποφευχθεί με κάποια ρύθμιση από την εφαρμογή.

Στην πράξη πάντως, ένα μόνο αναμμένο λαμπάκι σημαίνει πρακτικά πως είτε θα πρέπει να φτάσετε μέσα στα επόμενα λεπτά στον προορισμό σας (για να μη μείνετε από μπαταρία νωρίτερα) είτε θα πρέπει να ψάξετε άμεσα ένα μέρος για να φορτίσετε το scooter. Κοινώς, το ένα μοναδικό αναμμένο λαμπάκι είναι ότι το αντίστοιχο λαμπάκι της βενζίνης για το αυτοκίνητο, μόνο που το scooter στην περίπτωση αυτή δε θα τα καταφέρει με τις ανηφοριές…

Η δε μπαταρία θα χρειαστεί πάνω από 3 ώρες για να φορτίσει πλήρως, εάν είναι εντελώς άδεια. Δε χρειάζεται όμως να την αφήνετε να αδειάζει τελείως (δεν είναι καλό και για τη μπαταρία), μπορείτε να τη φορτίζετε μια φορά την ημέρα ώστε να μη χρειαστεί να δείτε ποτέ μόνο ένα αναμμένο λαμπάκι.

Παρότι λοιπόν στην πράξη μπορείτε να διανύσετε αποστάσεις πάνω από 10 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, λόγω της κατάστασης των ελληνικών δρόμων η διάνυση συνεχόμενων αποστάσεων άνω των τριών χιλιομέτρων πιθανότατα θα κουράσει τη μέση σας και τα πέλματά σας. Δεν είναι φυσικά «απόλυτο» αυτό, μπορεί και να μη σας κουράσει, αλλά εκτιμούμε ότι περισσότερες πιθανότητες έχει η πρώτη εκδοχή.

 

Βραδυνή οδήγηση και ασφάλεια

Η κίνηση κατά τις νυχτερινές ώρες είναι επίσης εύκολη, χάρη στο ιδιαίτερα δυνατό μπροστινό φωτιστικό σώμα, η απόδοση του οποίου μας ξάφνιασε ευχάριστα. Αντίθετα, απογοητευτήκαμε από τη φωτεινότητα του πίσω φωτιστικού σώματος που βρίσκεται στο φτερό. Αυτό θα έπρεπε να είναι πολύ πιο φωτεινό καθώς βρίσκεται και χαμηλά, οπότε ο βαθμός φωτεινότητάς του είναι σημαντικός για να σας βλέπουν τα οχήματα πίσω σας.

Ανεξάρτητα όμως από τα παραπάνω, συνίσταται, ακόμα και την ημέρα, η χρήση τόσο γιλέκου με φωσφορούχο χρώμα, όσο και κράνους με πρόβλεψη για τοποθέτηση LED στο πίσω μέρος του για να φαίνεστε ακόμα καλύτερα στα οχήματα που ακολουθούν.

Και γενικά, καλό θα είναι οδηγείτε «αμυντικά», στην άκρη του δρόμου, και λάβετε ως δεδομένο ότι τα υπόλοιπα οχήματα δε θα σας «σεβαστούν» ιδιαίτερα (ακόμα και αν αυτό δε συμβεί). Μην ξεχνάτε επίσης ότι ο ΚΟΚ ισχύει ΓΙΑ ΟΛΑ τα ΤΡΟΧΟΦΟΡΑ που κινούνται στην άσφαλτο, και συνεπώς και για την κίνηση με το scooter. Κοινώς, καλό θα είναι να ξεχάσετε την κίνηση ανάποδα στους δρόμους, την αγνόηση των κόκκινων φαναριών, των STOP κλπ διότι κινδυνεύετε και με ποινικές κυρώσεις, πέραν φυσικά του ρίσκου της ασφάλειάς σας.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι το «δίπλωμα» του τιμονιού γίνεται εύκολα με 3 κινήσεις. Προσέξτε μόνο μην ξεχνάτε να τραβάτε πρώτα στο πλάι το πλαστικό «προφυλακτικό» του μοχλού απελευθέρωσης του τιμονιού γιατί αλλιώς κινδυνεύει να σπάσει. Διατηρούμε μία μικρή επιφύλαξη για τη μακρόχρονη αντοχή του πίσω φτερού στην αντοχή του μισού βάρους του scooter (έχει συνολικό βάρος 12,5 κιλά), καθώς εκεί «αγκιστρώνεται» το τιμόνι όταν διπλώνει και χρησιμοποιείται ως «χειρολαβή» για τη μεταφορά του scooter στο χέρι.

Τί μας άρεσε

– Η μεγάλη διάμετρος των τροχών που, σε συνδυασμό με την «αερανάρτηση», βοηθούν το scooter να κάνει σημαντική απόσβεση των περισσότερων ανωμαλιών του δρόμου, και να βοηθά στην πιο ξεκούραστη οδήγηση.

– Το πλήθος ιδιαίτερα εξελιγμένων λειτουργιών (cruise control, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, χειρόφρενο με e-brake κ.α.) που διαθέτει και κάνει πιο εύκολη και ασφαλέστερη τη μετακίνηση, ενώ δε συναντάται σε scooter αυτής της κατηγορίας τιμής.

– Η εύκολη και γρήγορη αναδίπλωση του τιμονιού που καθιστά το scooter άμεσα φορητό για μεταφορά του σε αυτοκίνητο ή μετρό, σε συνδυασμό με το «αποδεκτό» βάρος του για μικρή απόσταση.

– Το ιδιαίτερα δυνατό μπροστινό φωτιστικό σώμα που επιτρέπει την άνετη οδήγηση ακόμα και σε δρόμο χωρίς φωτισμό.

– Η εφαρμογή Xiaomi Home που δίνει αρκετές επιπλέον δυνατότητες ρύθμισης (αλλά και δυνατότητα αναβάθμισης στο firmware του scooter), ενώ μπορεί να λειτουργήσει και ως «έξυπνη» οθόνη με την προσαρμογή του κινητού στο τιμόνι, παρέχοντας πολλές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

– Το πλήθος εφαρμογών και ανταλλακτικών που μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, μέσα από τα οποία μπορείτε να βρείτε λύση σχεδόν σε κάθε πρόβλημα που θα προκύψει. Και φυσικά το πλήθος πληροφοριών και forum επάνω στο συγκεκριμένο μοντέλο.

 

Τί δεν μας άρεσε

– Η ανάγκη χρήσης ειδικής προέκτασης για να φουσκώσει το μπροστινό λάστιχο.

– Το σημείο τοποθέτησης της υποδοχής φόρτισης, που χρειάζεται μεγάλη «επίκυψη» για να προσεγγιστεί.

– Το αδύναμο πίσω κόκκινο φως, που δε φαίνεται καλά σε δρόμους με οδικό φωτισμό.

– Η σταδιακή πτώση της απόδοσης όταν η μπαταρία πέσει κάτω από το 50% και η μη δυνατότητα σχετικής επιλογής αναίρεσης της πτώσης αυτής από την εφαρμογή.
– Το μήκος του «δαπέδου», που είναι οριακό για παπούτσι νούμερο 43, ενώ όσοι έχουν μεγαλύτερο πέλμα θα δυσκολευτούν κάπως να βρουν μία άνετη θέση για τα πόδια τους.

 

Τελικά;

Εάν εμείς αποφασίζαμε ότι θα αγοράζαμε ένα ηλεκτρικό scooter είτε για να το χρησιμοποιούμε σε μετακινήσεις που έτσι και αλλιώς κάνουμε, είτε ως μέσο αναψυχής, είτε και για τα δύο, σίγουρα το Mi Electric Scooter της Xiaomi θα ήταν μια από τις βασικές μας επιλογές.

Καταρχάς, έχει την εγγύηση της InfoQuest, και σε αυτά τα οχήματα η παροχή εγγύησης στην πράξη και στην Ελλάδα είναι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, εάν χρειαστεί.

Επίσης, η δημοτικότητα του συγκεκριμένου scooter έχει βοηθήσει πολύ στο να υπάρχουν κυριολεκτικά «άπειρες» δυνατότητες εξεύρεσης, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ανταλλακτικών και κάθε είδους «παρελκόμενου» για οποιαδήποτε ανάγκη. Προσέξτε μόνον τις «παρεμβάσεις» που μπορεί να ακυρώσουν την εγγύηση (πχ το custom firmware).

Ακόμα, στα χρήματα που κοστίζει (επίσημη τιμή στα 399 ευρώ, αλλά με λίγο ψάξιμο μπορείτε να το βρείτε ακόμα και 60 ευρώ φθηνότερα) είναι μάλλον αδύνατο να βρείτε άλλο scooter με παρόμοια χαρακτηριστικά και δυνατότητες.

Εάν βέβαια είστε πάνω από 75 κιλά, οι δυνατότητες αυτονομίας και κίνησης φυσιολογικά θα είναι μικρότερες (η εταιρεία βάζει όριο τα 100 κιλά). Δυσκολία με το μήκος του «δαπέδου» θα αντιμετωπίσετε και εάν φοράτε παπούτσι με νούμερο μεγαλύτερο από 43, και μένει να δούμε τις «αναβαθμίσεις» της έκδοσης PRO, που παρουσιάστηκε πρόσφατα από την εταιρεία, η οποία έχει, μεταξύ άλλων, ισχυρότερο κινητήρα και μακρύτερο «δάπεδο».

Nεα και αρθρα που σε ενδιαφερουν

Γραψτε ενα σχολιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.