Η Rakuten Viber, από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως στην επικοινωνία με προσωπικά και ασφαλή μηνύματα και διά φωνής, δημοσιεύει τις κύριες τάσεις που καθόρισαν τον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες χρήστες και οι εταιρείες στην Ελλάδα χρησιμοποίησαν την εφαρμογή μέσα στο 2022. Η εφαρμογή επικοινωνίας, που ανήκει στον ιαπωνικό γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου Rakuten, έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο λήψεις σε συσκευές Android παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, το Viber έχει διεισδύσει στο 91% των smartphones το 2022, κάτι που το καθιστά την κορυφαία εφαρμογή επικοινωνίας στη χώρα.
Τα μηνύματα παραμένουν την κορυφή
Μόνο στην Ελλάδα, ο αριθμός των μηνυμάτων που στάλθηκαν αυξήθηκε κατά 10% σε ετήσια βάση. Η αλλαγή προτίμησης από την κλήση στα μηνύματα είναι εμφανής, ειδικά στην ομαδική επικοινωνία. Κατά μέσο όρο κάθε άτομο στην Ελλάδα συμμετέχει σε 3 ομαδικές συνομιλίες. Οι ομαδικές συνομιλίες απογειώνονται λόγω της ικανότητάς τους να φέρνουν κοντά οικογένειες, συναδέλφους και φίλους και να διατηρούν την αίσθηση του ανήκειν σε μια κοινότητα και της αλληλοεκτίμησης ανεξάρτητα από την τοποθεσία. Ο αριθμός των συμμετεχόντων που συμμετέχουν σε ομάδες έχει επίσης αυξηθεί κατά ένα σημαντικό 11% σε ετήσια βάση.
Πες το σχέση!
Μια αύξηση 32% στον αριθμό των καναλιών και κοινοτήτων στην Ελλάδα το 2022 δείχνει ότι οι χρήστες παρακολουθούν στενά σημαντικές ανακοινώσεις, τελευταία νέα και κρίσιμες ενημερώσεις από τα αγαπημένα τους δημόσια πρόσωπα και τους αγαπημένους τους οργανισμούς απευθείας στην εφαρμογή Viber. Τα κανάλια παραμένουν η τέλεια πλατφόρμα πληροφόρησης για να ενημερώνονται οι μεγάλες κοινότητες και να απολαμβάνουν διαδραστικό περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων ψηφοφοριών, GIFs, φακών και αυτοκόλλητων. Viral και διαδραστικά, τα αυτοκόλλητα και οι φακοί Viber επιτρέπουν στους χρήστες να εκφράζονται δημιουργικά ενώ συνομιλούν. Το Viber παρουσίασε τους φακούς στην πλατφόρμα του πριν από περισσότερο από ένα χρόνο και από τότε έχουν χρησιμοποιηθεί σχεδόν 1 δισεκατομμύριο φορές. Συνειδητοποιώντας την αυξανόμενη τάση για επαυξημένη πραγματικότητα και οπτικό περιεχόμενο, το Viber επιτρέπει σε εταιρείες και οργανισμούς να δημιουργήσουν τους δικούς τους φακούς και αυτοκόλλητα στην εφαρμογή για να ενισχύσουν την εικόνα τους και να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής τους.
Προώθηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ επιχειρήσεων και χρηστών
Το 71% των καταναλωτών θέλει να έχει εύκολη πρόσβαση στην επικοινωνία με μια επιχείρηση. Βλέποντας αυτή την τάση στις προσδοκίες των καταναλωτών, όλο και περισσότερες εταιρείες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στράφηκαν στο Viber για να διατηρήσουν επαφή με το κοινό, να δημιουργήσουν απρόσκοπτες αλληλεπιδράσεις με τους χρήστες και να τους προσεγγίσουν σε κάθε βήμα της καταναλωτικής τους διαδρομής.
Οι επιχειρήσεις αξιοποιούν διαφημιστικές λύσεις για να αυξήσουν την προβολή τους και να προσελκύσουν νέους χρήστες. Το 2022, ο αριθμός των μέσων μηνιαίων impressions διαφημίσεων στο Viber έφτασε το σημαντικό αριθμό των 6 δις παγκοσμίως, με 580 εκατομμύρια από αυτά τα impressions να εντοπίζονται στην Ελλάδα. Η εφαρμογή σημείωσε αύξηση 100% στον αριθμό των άμεσων διαφημιζόμενων που επιθυμούν να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο Viber στην Ελλάδα. Ανάμεσα στους κλάδους διαφημίσεων με τις κορυφαίες επιδόσεις στην Ελλάδα φέτος ήταν: Ταξίδια και Φιλοξενία που αυξήθηκαν κατά 379%, Εφαρμογές για κινητά (κατά 214%), Ψυχαγωγία (κατά 208%), Αυτοκίνητο (κατά 92%) και Πληροφορική και Τηλεπικοινωνίες (κατά 53%).
Οι εταιρείες δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις λύσεις Viber Business Messages ως εργαλείο για την επικοινωνία με τους καταναλωτές στην αγαπημένη τους εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων. Το 2022 στην Ελλάδα το Viber κατέγραψε:
– Πάνω από 180 εκατομμύρια μηνύματα που ανταλλάσσονται σε chatbots (κάτι που αποδεικνύει τη δημοφιλία των αυτοματοποιημένων και εύκολων στην πλοήγηση διεπαφών συνομιλίας).
– Εκπληκτική αύξηση 176% στον αριθμό των νέων επιχειρηματικών λογαριασμών που δημιουργήθηκαν σε σύγκριση με τον αριθμό των νέων λογαριασμών το 2021.
– Συνολική αύξηση 38% των Business Messages που παραδόθηκαν. Μεταξύ όλων των μηνυμάτων που χρησιμοποίησαν οι επιχειρήσεις φέτος στην Ελλάδα – προωθητικά (ειδικές προσφορές, εκπτώσεις), μηνύματα συνομιλίας (υποστήριξη ζωντανού αντιπροσώπου) και μηνύματα συναλλαγών (επιβεβαιώσεις παραγγελιών, παρακολούθηση παράδοσης, υπενθυμίσεις ραντεβού) – τα διαφημιστικά και τα μηνύματα συναλλαγών παρουσίασαν ιδιαίτερη άνοδο με 34% και αύξηση 41% αντίστοιχα.
Τάσεις για το μέλλον
Το 2022 το Viber προχώρησε τη στρατηγική του για να γίνει μια υπερ-εφαρμογή ένα βήμα παραπέρα. Φέτος η εφαρμογή εισήγαγε τη δική της ασφαλή λύση διασυνοριακών ψηφιακών πληρωμών. Οι πληρωμές στο Viber επιτρέπουν στους χρήστες να στέλνουν χρήματα ο ένας στον άλλον δωρεάν και τόσο εύκολα όσο όταν στέλνουν ένα μήνυμα. Το Viber Pay κυκλοφόρησε αρχικά μέσω λίστας αναμονής στην Ελλάδα και τη Γερμανία, και θα κυκλοφορήσει σε περισσότερες χώρες στο εγγύς μέλλον. Οι πληρωμές στο Viber επεκτείνουν τη χρησιμότητα και την αξία της εφαρμογής, ώστε να είναι απολύτως απαραίτητη για τα εκατοντάδες εκατομμύρια χρηστών του και —όσο η εφαρμογή εξελίσσεται— για χιλιάδες εταιρείες.
Το Viber θα κάνει μερικά ακόμη σημαντικά βήματα στην πορεία του να γίνει μια υπερ-εφαρμογή το επόμενο έτος. Πρώτον, η εφαρμογή θα δώσει στις εταιρείες την ευκαιρία να φιλοξενούν όλες τις επιχειρηματικές πληροφορίες, τις υπηρεσίες και τα κανάλια επικοινωνίας τους στο Viber σε μια ενιαία οντότητα και θα επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκουν εύκολα τις επιχειρήσεις που χρειάζονται και να αλληλεπιδρούν μαζί τους.
Επιπλέον, το Viber θα εισαγάγει έναν αποκλειστικό φάκελο που θα βοηθά τους χρήστες να οργανώνουν τις συνομιλίες τους με επιχειρήσεις με τρόπο που τους ταιριάζει, να βελτιώνει την εμπειρία χρήστη και να ενισχύει την προβολή της κάθε μάρκας.
«Οι ενημερώσεις μας αποτελούν σημαντικό ορόσημο για την εφαρμογή και θέτουν τα θεμέλια για μελλοντικές λειτουργίες που σχεδιάζει να παρουσιάσει το Viber ως μέρος της στρατηγικής του να γίνει μια υπερ-εφαρμογή: να αυξήσει τη χρησιμότητα της εφαρμογής στους χρήστες και να επεκτείνει τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνήσουν με το κοινό τους, φέρνοντας προστιθέμενη αξία και για τα δύο μέρη, πιο γρήγορα και με λιγότερα βήματα.” – λέει η Cristina Constandache, Chief Revenue Officer της Rakuten Viber.
Λίγο περισσότερο από μια 10ετία σε επίσημα service, έχοντας επισκευάσει μερικές… χιλιάδες τηλέφωνα, από την εποχή που δεν ήταν ακόμα “smartphones”. Βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον στη δοκιμή τους, την δημιουργία αναλυτικών reviews και video για κάθε ένα από αυτά! Gaming και οδήγηση οι αγάπες μου εκτός του χώρου της τεχνολογίας