– Φέτος συμπληρώνονται 35 χρόνια από τον Νόμο για τα Άτομα με Αναπηρίες (ADA) — τη θεμελιώδη νομοθεσία που μεταμόρφωσε τους δημόσιους χώρους, τους χώρους εργασίας και τις ψηφιακές πλατφόρμες στις Ηνωμένες Πολιτείες, προστατεύοντας τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες. Αυτό το ορόσημο ανοίγει τον δρόμο σε μια νέα γενιά επιχειρηματικών τεχνολογιών που ενσωματώνουν την προσβασιμότητα στην καθημερινή ζωή — πιο εμφανώς μέσω των διαδραστικών kiosk αυτοεξυπηρέτησης που συναντάμε σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, κόμβους μεταφορών, εγκαταστάσεις υγείας και καταστήματα λιανικής.
Η LG Electronics πρωτοστατεί σε αυτή την αλλαγή με την παρουσίαση των νέων Gen 2 Self-Ordering Kiosks, που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για χρήστες με προβλήματα όρασης, κινητικότητας και ακοής. Αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τους ειδικούς προσβασιμότητας της Tech for All και βελτιώθηκαν με συνεχή ανατροφοδότηση από άτομα με αναπηρίες, ώστε να προάγουν την ισότητα, την ανεξαρτησία και την αξιοπρέπεια σε κάθε αλληλεπίδραση.
Προσβασιμότητα από τον Σχεδιασμό
Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά kiosk, τα οποία συχνά απαιτούσαν ακριβές και καθυστερημένες προσαρμογές, τα Gen 2 kiosk της LG σχεδιάστηκαν εξ αρχής με την ένταξη στον πυρήνα τους. Διατίθενται σε πολλαπλές διαμορφώσεις —συμπεριλαμβανομένης μιας μηχανοκίνητης βάσης με ρυθμιζόμενο ύψος— και διαθέτουν απτικές επιλογές εισόδου, ηχητική καθοδήγηση και συμβατότητα με screen readers. Έτσι καθίστανται προσβάσιμα σε χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου, σε άτομα με τύφλωση ή μειωμένη όραση, καθώς και σε όσους έχουν προβλήματα ακοής.
Όπως εξηγεί ο Michael O’Hare, Διευθυντής Προσβασιμότητας Συστημάτων στην Tech for All:
«Είναι κρίσιμο να ενσωματώνεται η προσβασιμότητα από την αρχή. Είναι πολύ δύσκολο να διορθώσεις πράγματα εκ των υστέρων. Με τη δουλειά από τη σύλληψη ως το πρωτότυπο, η LG απέφυγε αυτές τις δαπανηρές καθυστερήσεις — και δημιούργησε κάτι που πραγματικά λειτουργεί για όλους.»
Συνεργασία που οδηγεί σε δυναμική στον κλάδο
Η προσέγγιση της LG υπερβαίνει το υλικό. Η εταιρεία είναι στο προεδρείο της Επιτροπής Προσβασιμότητας του Συνδέσμου Κατασκευαστών Περιπτέρων, όπου συνεργάζεται με εταίρους του κλάδου για την προώθηση κοινών προτύπων προσβασιμότητας. Τα περίπτερα LG υποστηρίζουν μια σειρά από τεχνολογίες, όπως το πρόγραμμα ανάγνωσης οθόνης JAWS® for Kiosk της Vispero, τα πληκτρολόγια αφής AudioNav™ της Storm Interface και τη φωνητική διεπαφή SoundHound AI. Τα μελλοντικά πρόσθετα, όπως τα αξεσουάρ κάμερας web, υπόσχονται ακόμη μεγαλύτερη λειτουργικότητα.
Αυτό το πνεύμα συνεργασίας ευθυγραμμίζεται άμεσα με το όραμα ESG της LG για μια Καλύτερη Ζωή για Όλους, το οποίο δίνει έμφαση στην ένταξη τόσο στις καταναλωτικές όσο και στις εμπορικές καινοτομίες. Πέρα από τα περίπτερα, η στρατηγική προσβασιμότητας της LG εκτείνεται σε εγχειρίδια συσκευών με ηχητική αφήγηση, ενσωματώσεις φωνητικών βοηθών και προσεγμένο σχεδιασμό προϊόντων σε όλο το χαρτοφυλάκιό της.
ADA στα 35: Από τη Συμμόρφωση στην Ενδυνάμωση
Ο ADA έθεσε τα θεμέλια για την προσβασιμότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σήμερα, ηγέτες όπως η LG οικοδομούν πάνω σε αυτό το θεμέλιο, διασφαλίζοντας ότι η προσβασιμότητα είναι ομαλά ενσωματωμένη στις καθημερινές εμπειρίες εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.
Για την LG, η προσβασιμότητα δεν αφορά απλώς τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς — είναι ένας καταλύτης καινοτομίας. Όπως τονίζει ο Peter Kim, Επικεφαλής Ομάδας Στρατηγικών Συμμαχιών B2B στην LG Electronics USA:
«Η τεχνολογία πρέπει να ενδυναμώνει τους πάντες. Ενσωματώνοντας την προσβασιμότητα στο DNA αυτών των kiosk, παρέχουμε λύσεις που είναι πραγματικά χωρίς αποκλεισμούς και ενδυναμώνουν τους ανθρώπους.»

Λίγο περισσότερο από μια 10ετία σε επίσημα service, έχοντας επισκευάσει μερικές… χιλιάδες τηλέφωνα, από την εποχή που δεν ήταν ακόμα “smartphones”. Βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον στη δοκιμή τους, την δημιουργία αναλυτικών reviews και video για κάθε ένα από αυτά! Gaming και οδήγηση οι αγάπες μου εκτός του χώρου της τεχνολογίας