Μπαταρία.
Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές που έχει κάνει η Samsung, και μια που δικαίως η ίδια η εταιρεία θέλει να τονίσει, είναι η χωρητικότητα που έχει πλέον η μπαταρία του Galaxy Note 9. Στα 4.000 mAh είναι σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή σχεδόν κάθε άλλης συσκευής της εταιρείας μέχρι και σήμερα. Όσο όμως και αν δεν έχει νόημα να αναφέρεται κάποιος σε αυτό, η σημασία της είναι περισσότερο άξια λόγου επειδή η Samsung «δοκιμάζει» πλέον μπαταρίες με αυξημένη χωρητικότητα μετά από ότι έγινε με το Galaxy Note 7.
Αυτό που έχει σημασία πάντως είναι ο τρόπος που η μπαταρία αυτή βοηθάει το Galaxy Note 9 να πετύχει πολύ καλύτερους χρόνους αναμονής και λειτουργίας σε σύγκριση με τον προκάτοχο του. Είναι μάλιστα η πρώτη συσκευή της εταιρείας που καταφέρνει να πλησιάσει αυτές του ανταγωνισμού, που κατά παράδοση προσφέρουν καλύτερη απόδοση στην πράξη με μπαταρίες ίσης χωρητικότητας.
Η μια ημέρα «σκληρής» και έντονης χρήσης είναι κάτι που το Note 9 το πετυχαίνει με χαρακτηριστική άνεση. Με δεδομένο τον επαγγελματικό του χαρακτήρα, αυτό είναι πιθανότατα και το ζητούμενο, ώστε ο ιδιοκτήτης του να μην χρειάζεται να αγχώνεται για τη μπαταρία όσο το χρειάζεται για την εργασία του και όχι μόνο.
Ο χρόνος αυτός μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τις δύο ημέρες σε περίπτωση που ο χρήστης του Note 9 είναι λιγότερο απαιτητικός μαζί του, και ειδικά αν αφιερώσει λίγο χρόνο να το «στήσει» εκμεταλλευόμενος τις πολλές διαθέσιμες ρυθμίσεις διαχείρισης ενέργειας. Η Samsung έχει βελτιώσει σημαντικά τον τρόπο που δίνει αυτή τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των συσκευών της, και έχει απλοποιήσει την διαδικασία, περισσότερο ίσως από κάθε ανταγωνιστή της.
Ένα «μειονέκτημα» ίσως είναι ο τρόπος που ακόμα και το 2018 και στο Galaxy note 9, η Samsung επιμένει να χρησιμοποιεί ένα παλαιότερο και πιο «αργό» πρότυπο ταχείας φόρτισης. Το Adaptive fast charging της εταιρείας είναι σχεδιασμένο να είναι συμβατό με το QuickCharge 2.0 πρότυπο της Qualcomm ώστε τα Smartphones της να μπορούν να χρησιμοποιήσουν και αυτούς τους φορτιστές. Με δεδομένο τον όγκο των συσκευών της Samsung που υπάρχουν έξω στον κόσμο, η επιλογή είναι «λογική» ώστε να μπορεί κάποιος να φορτίσει το Galaxy Note 9 και με έναν παλαιότερο φορτιστή από συσκευές όπως τα Galaxy S6 ή ακόμα και το… ιστορικό πλέον Galaxy Note 4.
Η Qualcomm όμως έχει κάνει τις νεότερες εκδόσεις του QuickCharge συμβατές με τις παλαιότερες, κάτι που σημαίνει ότι η Samsung απλά δεν έχει «ανανεώσει» το δικό της AFC πρότυπο. Στην μπαταρία των 4.000 mAh του Galaxy Note 9 αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται περίπου μια ώρα και 45 λεπτά για να γεμίσει από σχεδόν άδεια, χρόνος που θα μπορούσε να είναι και μικρότερος. Σαν πλεονέκτημα πάντως πρέπει να αναφέρουμε ότι σε σύγκριση με κάθε άλλη εναλλακτική που φορτίζει συσκευές πιο γρήγορα, αυτή της Samsung έχει σαν αποτέλεσμα να αυξάνεται λιγότερο η θερμοκρασία κατά τη φόρτιση.
Συμπέρασμα.
Το Galaxy Note 9 είναι μια συσκευή που πρέπει να συνεχίσει την πορεία της Samsung σε μια επιτυχημένη κατηγορία, σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι αισθητά πιο δυνατός και σκληρός. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις η εταιρεία έχει χάσει την «πρώτη» θέση της σε δυνατότητες και πρακτική χρησιμότητα των συσκευών της, όμως το Galaxy Note 9 δεν ανήκει σε αυτές.
Στην κατηγορία που ανήκει, μια κατηγορία που η ίδια η Samsung έχει δημιουργήσει, το Note 9 είναι η καλύτερη συσκευή που υπάρχει αυτή τη στιγμή τουλάχιστον. Έχοντας κάνει όλες τις αλλαγές που γνώριζε ότι πρέπει να κάνει η εταιρεία, έχει σχεδιάσει ένα μοναδικό Smartphone που πραγματικά είναι ένα «πολυεργαλείο» για κάθε είδους χρήση. Μάλιστα με δεδομένες τις δυνατότητες του αλλά και την κατασκευή και τον σχεδιασμό του, είναι και από τα ελάχιστα ακριβά Smartphones που δικαιολογούν την υψηλή τιμή πώλησης τους. Όσο τα δύο Galaxy S9 δεν κατάφεραν ακριβώς αυτό, τόσο εύκολα το πετυχαίνει με το Note 9 η Samsung.
Λίγο περισσότερο από μια 10ετία σε επίσημα service, έχοντας επισκευάσει μερικές… χιλιάδες τηλέφωνα, από την εποχή που δεν ήταν ακόμα “smartphones”. Βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον στη δοκιμή τους, την δημιουργία αναλυτικών reviews και video για κάθε ένα από αυτά! Gaming και οδήγηση οι αγάπες μου εκτός του χώρου της τεχνολογίας