Κάμερες.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι οι επιλογές που έχει κάνει η Samsung για τις κάμερες του Galaxy Note 20 είναι οι λιγότερο ενοχλητικές. Η επιμονή στην ανάλυση των 12ΜΡ για την βασική από αυτές δεν μπορεί να χαρακτηριστεί λανθασμένη, όταν η κάμερα είναι εντυπωσιακή και «άριστη» σε όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της.
Ο αισθητήρας έχει μεγάλο φυσικό μέγεθος για την ανάλυση αυτή, κάτι που του χαρίζει εντυπωσιακά καλή απόδοση σε συνθήκες χαμηλού φωτισμου και όχι μόνο. Το f/1.8 διάφραγμα του φακού είναι ιδανικό για πολύ καλά επίπεδα φωτισμού, το OIS είναι πάντα καλοδεχούμενο και φυσικά η τεχνολογία Dual Pixel κάνει την εστίαση καταπληκτικάα γρήγορη.
Πραγματικά, η βασική κάμερα του Galaxy Note 20 αποτελεί ίσως και το μοναδικό χαρακτηριστικό σε ολόκληρη την συσκευή που δεν υπάρχει κάτι αρνητικό να βρει κανείς να πει. Οι φωτογραφίες που μπορεί να βγάλει έχουν πολύ καλά επίπεδα λεπτομέρειας, δυναμικό εύρος που είναι κορυφαίο, και ακόμα και η τάση της εταιρείας που θέλει τις φωτογραφίες να είναι ζωντανές και έντονες, έχει μειωθεί σημαντικά.
Η εστίαση με την χρήση της τεχνολογίας Dual Pixel είναι ταχύτατη, και ειδικά αν έχει χρησιμοποιήσει κανείς το Note 20 Ultra ή πόσο μάλλον το απαράδεκτο σε αυτόν τον τομέα, Galaxy S20 Ultra, εκτιμά την ύπαρξη της.
Αντίστοιχα όμως, η βασική κάμερα του Galaxy Note 20 εντυπωσιάζει και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Μάλιστα πρόκειται ίσως για το πρώτο Smartphone της εταιρείας τα τελευταία χρόνια που δεν έχει ανάγκη το Night mode για να μπορεί να βγάλει πραγματικά καλές φωτογραφίες.
Τα επίπεδα φωτισμού είναι ακριβώς αυτά που πρέπει, και πάντα κοντά στην πραγματικότητα προκειμένου οι φωτογραφίες να είναι ρεαλιστικές. Χρωματικά επίσης εντυπωσιάζει η δυνατότητα του Galaxy Note 20 να αποτυπώνει ακόμα και έντονες χρωματικές διαφορές ακόμα και σε ιδιαίτερα χαμηλό φωτισμό. Αυτό όμως που κάνει την κάμερα τόσο καλή το βράδυ, είναι η λεπτομέρεια που έχει κάθε φωτογραφία, όπως και το ότι ο ψηφιακός θόρυβος είναι πρακτικά ανύπαρκτος.
Αν θέλει κανείς τώρα να χρησιμοποιήσει το Night mode, προφανώς και μπορεί, και το μοναδικό που θα «κερδίσει» είναι λίγο καλύτερα επίπεδα φωτισμού σε δύσκολα σημεία της φωτογραφίας. Αυτό που χάνει όμως είναι ο ρεαλισμός, αφού με το Night mode ενεργό, το Galaxy Note 20 προσπαθεί να βγάλει μια όσο το δυνατόν πιο φωτεινή φωτογραφία που συνήθως απέχει από την πραγματικότητα.
Αν αφήσει όμως κάποιος την βασική κάμερα του Galaxy Note 20 και προχωρήσει στις άλλες δύο στο πίσω μέρος του, θα θυμηθεί αμέσως γιατί η Samsung έχει απλά πάψει να θεωρείται ανταγωνιστική στον τομέα των καμερών.
Η δεύτερη από αυτές , συνεχίζει να ενοχλεί ακριβώς όπως και στα 2 Galaxy S20 με τους ισχυρισμούς της εταιρείας για τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες της. Το 3Χ οπτικό ζουμ που αναφέρει η εταιρεία απλά δεν… υπάρχει, αφού το πραγματικό οπτικό της πεδίο είναι 0.6Χ πιο «κοντινό» από αυτό της βασικής κάμερας. Το 3Χ επίπεδο μεγεθυνσης επιτυγχάνεται ψηφιακά, και εδώ η εταιρεία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την ανάλυση των 64ΜΡ που έχει η συγκεκριμένη κάμερα προκειμένου να διατηρήσει την ποιότητα σε λογικά επίπεδα.
Κατά τη διάρκεια της ημέρας, το καταφέρνει μέχρι ένα βαθμό, χωρίς όμως οι φωτογραφίες να πλησιάζουν ούτε καν κοντά στην συνολική ποιότητα συσκευών με πραγματικά 3Χ οπτικό ζουμ. Το μόνο που καταφέρνει το Galaxy Note 20 είναι να βγάζει καλές φωτογραφίες με δεδομένη τη χρήη ψηφιακού ζουμ.
Όμως κατά τη διάρκεια της νύχτας, ακόμα και με την χρήση του Night mode, είναι απολυτα εμφανές ότι η επιλογή της εταιρείας έχει τους περιορισμούς της. Αρχικά ο αισθητήρας των 64ΜΡ δεν αποτελεί κάτι ιδιαίτερο ποιοτικά, αφού παραμένει ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιούν σημαντικά κατώτερες συσκευές της εταιρείας όπως το GalaxY A71. Αυτό σημαίνει ότι τα επίπεδα θορύβου που παράγονται είναι υψηλά, και το ψηφιακό ζουμ απλά κάνει το αποτέλεσμα ακόμα χειρότερο.
Εκεί που θα περίμενε κανείς ότι έστω και με καθυστέρηση η Samsung θα αντιληφθεί ότι η εμμονή της στην κάμερα με τον υπερ ευρυγώνιο φακό είναι απλά λάθος, η εταιρεία δεν φαίνεται να δίνει σημασία στο τι προσφέρει ο ανταγωνισμός της. Έτσι λοιπόν το Galaxy Note 20 διατηρεί την κάμερα με τον υπερ ευρυγώνιο φακό των υπόλοιπω συσκευών της εταιρείας. Η κάμερα αυτή συνεχίζει να έχει ανάλυση 12ΜΡ που είναι απαράδεκτα χαμηλή, και φυσικά συνεχίζει να μην έχει Auto focus.
Το αποτέλεσμα είναι αυτό που περιμένει κανείς, με τις φωτογραφίες κατά τη διάρκεια της ημέρας να είναι αποδεκτές μόνο σε μια πρώτη επιφανειακή «εξέταση». Το ότι έχουν ζωντανά και έντονα χρώματα είναι εύκολο να το θεωρήσει κανείς σαν το μοναδικό κριτήριο μιας καλής φωτογραφίας ενώ προφανώς δεν είναι. Ακόμα και το ότι το δυναμικό εύρος είναι ικανοποιητικό, πάλι δεν αρκεί.
Αν προσπαθήσει κανείς να φωτογραφίσει κάτι από σχετικά μικρή απόσταση, θα δει τους περιορισμούς που έχει η απουσία του Auto focus. ¨Ομως η ανάλυση των 12ΜΡ είναι αυτή που ενοχλεί περισσότερο. Με κάθε φωτογραφία να έχει ένα σημαντικά μεγαλύτερο κάδρο σε σύγκριση με αυτό της βασικής κάμερας, ο αισθητήρας χρησιμοποιεί την λεπτομέρεια που μπορεί να «δει» για να καλύψει σημαντικά μεγαλύτερες απαιτήσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι φωτογραφίες να είναι λιγότερο λεπτομερείς από ότι είναι αποδεκτό.
Η κατάσταση είναι αναμενόμενα απλά χειρότερη κατά τη διάρκεια της νύχτας. Εδώ το περιορισμένο f/2.2 διάφραγμα του φακού σε συνδυασμό με την περιορισμένη ανάλυση και την αναμενόμενη απουσία του OIS κάνουν ακόμα και το Night mode να μην μπορεί να «κρύψει» τα προβλήματα αυτά.
Οι φωτογραφίες έχουν ενοχλητικά χαμηλά επίπεδα λεπτομέρειας, πάντα σε σύγκριση με κάθε άλλο Smartphone με παρόμοιο κόστος και αντίστοιχα κάμερα με υπερ ευρυγώνιο φακό.
Συνολικά, απορεί κανείς γιατί ενώ η Samsung κατάφερε έστω και με καθυστέρηση να σχεδιάσει μια βασική κάμερα στο Galaxy Note 20 που να ικανοποιεί σε κάθε τομέα, και να δείχνει ότι η ανάλυση δεν είναι το ζητούμενο, επιμένει να χρησιμοποιεί δύο ακόμα κάμερες που υπολείπονται σημαντικά του ανταγωνισμού τους.
Λίγο περισσότερο από μια 10ετία σε επίσημα service, έχοντας επισκευάσει μερικές… χιλιάδες τηλέφωνα, από την εποχή που δεν ήταν ακόμα “smartphones”. Βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον στη δοκιμή τους, την δημιουργία αναλυτικών reviews και video για κάθε ένα από αυτά! Gaming και οδήγηση οι αγάπες μου εκτός του χώρου της τεχνολογίας
Λίγο περισσότερο από μια 10ετία σε επίσημα service, έχοντας επισκευάσει μερικές… χιλιάδες τηλέφωνα, από την εποχή που δεν ήταν ακόμα “smartphones”. Βρήκα περισσότερο ενδιαφέρον στη δοκιμή τους, την δημιουργία αναλυτικών reviews και video για κάθε ένα από αυτά! Gaming και οδήγηση οι αγάπες μου εκτός του χώρου της τεχνολογίας